سفر هیئت افغانستانی به مسکو

چهار شنبه 27 اسفند 1399 - 15:43:28
سفر هیئت افغانستانی به مسکو

تهران- الکوثر: هیئت ۱۲ نفری افغانستان امروز در راس هیاتی به رهبری عبدالله عبدالله، برای شرکت در نشست مسکو، راهی روسیه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هیئت ۱۲ نفری جمهوری اسلامی افغانستان به رهبری عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی این کشور امروز (چهارشنبه، ۲۷ اسفند) برای شرکت در نشست مسکو، راهی روسیه شد.

عبدالله در صفحۀ تویترش نوشت که این هیات به دنبال یک تبادل نظر موفق با هیئت طالبان و روسیه هستند، زیرا به گفتۀ او نشست مسکو دربارۀ راه‌های تقویت گفت‌وگوهای میان افغانان در دوحه، کاهش خشونت و پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان، برگزار می‌شود.

به گفتۀ او، آنان باور دارند که نشست مسکو مذاکرات صلح دوحه و نشست آیندۀ ترکیه را دربارۀ افغانستان، تقویت خواهد کرد.

قرار است نشست یک روزۀ مسکو روز پنج‌شنبه، برگزار شود.

روز گذشته، وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای از تلاش‌ها و حمایت «صادقانۀ» کشورهای همسایه و منطقه در راستای تأمین صلح در افغانستان، استقبال می‌کند و بر اهمیت ادامۀ این تلاش‌ها و همکاری‌ها، تأکید کرده‌است.

بر اساس این بیانیه، وزارت امور خارجه اذعان داشت که برگزاری مذاکرات صلح افغانستان در روسیه و جمهوری ترکیه در ادامه و متمم روند قطر بوده و جایگزین آن نمی‌باشد.

کابل همچنین افزود که هیئت مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی با هیئت طالبان در قطر در حال مذاکره است و این مذاکرات در آینده نیز، ادامه خواهند یافت.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا نیز تأیید می‌کند که قرار است زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ این کشور برای صلح افغانستان در نشست مسکو که قرار است در پایان همین هفته برگزار شود، شرکت کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید همان گونه که آنتونی بلنکین گفت، خلیل زاد در منطقه و با شرکای بین‌المللی ایالات متحده، درگیر است تا توافق سیاسی را، سرعت بخشد.

وی افزود: «به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم ما برای تشویق این روند مهم، سفیر خلیل‌زاد قصد دارد در نشستی در مسکو شرکت کند.»

پرایس خاطرنشان کرد این نشست تمام تلاش‌های بین‌المللی دیگر را برای حمایت از روند صلح افغانستان، تکمیل می‌کند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


چهار شنبه 27 اسفند 1399 - 15:43:20

دسته بندی :