نامه گلایه آمیز ظریف به جوزپ بورل

شنبه 23 اسفند 1399 - 10:56:33
نامه گلایه آمیز ظریف به جوزپ بورل

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه کشورمان در نامه ای به جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از عملکرد آمریکا و اروپا در مورد موضوع برجام انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمدجواد ظریف در این نامه چند صفحه ای، ضمن انتقاد از عملکرد اروپا و آمریکا در ارتباط با موضوع برجام و توافق هسته ای تاکید کرده است که در صورتی که طرف های مقابل به تعهدات برجامی خود عمل کنند ایران نیز به تعهدات عمل خواهد کرد.

ظریف نوشت: می‌خواهم بار دیگر تعهد جمهوری اسلامی ایران به برجام را و آمادگی کامل برای بازگشت کامل به اجرای کامل آن یادآوری کنم.

در عین حال بر اساس پاراگراف 36 برجام و عطف به نامه‌های متعدد من از سپتامبر 2016 باید توجه شما را به تعدادی از نگرانی‌های مهم سیاسی، حقوقی و عملی، از زمان تحلیف دولت جدید آمریکا جلب کنم.

جمهوری اسلامی ایران، به اجرای کامل و موثر برجام توسط همه طرف‌ها کاملا متعهد است.

ایران در بالاترین سطح مقامات اعلام تعهد کرده‌است که همه اقدامات متقابل خود را که تحت پاراگراف 36 برجام اجرا کرده‌است، به محض برداشته‌شدن کامل تحریم‌های اعمال شده، بازاعمال شده و یا با نام دیگر اعمال شده از 20 ژانویه 2017، متوقف کند.

تعهد ایران به مقابله به مثل کاملا منطقی است و با حسن نیت انجام شده‌است.

ظریف افزود: ایالات متحده آمریکا آنگونه که عقل و منطق حکم می‌کند، باید درک کند که تلاش برای برطرف کردن معلول بدون برطرف کردت علت، طبیعتا نامعقول است و به همین ترتیب در سیاست هم هرگز جواب نمی‌دهد.ایالات متحده در حال محصور کردن در چارچوبی است که جلوی هرگونه پیشرفتی را سد می‌کند.

تکرار اعلامیه‌هایی مانند آنچه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا این هفته در کنگره مطرح کرد، هرگونه پیشرفت در آینده را مشکل‌تر می‌کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 23 اسفند 1399 - 10:55:41

دسته بندی :