ظریف : حملات آمریکا به عراق و سوریه نقض حاکمیت کشورهاست

شنبه 9 اسفند 1399 - 17:55:32
ظریف : حملات آمریکا به عراق و سوریه نقض حاکمیت کشورهاست

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه ایران، اقدام خطرناک آمریکا در حمله به نیروهای عراقی در مناطق مرزی عراق و سوریه را محکوم و این حملات غیرقانونی را نقض حاکمیت کشور قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد جواد ظریف  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فؤاد حسین وزیر خارجه عراق امروز شنبه در تهران دیدار کردند و در این دیدار  ابعاد مختلف همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تبادلات مرزی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.  

ظریف،  در این دیدار اقدام خطرناک آمریکا در حمله به نیروهای عراقی در مناطق مرزی عراق و سوریه را محکوم کرد و این حملات غیرقانونی را  نقض حاکمیت کشور عراق  برشمرد. 

وزیر امور خارجه ایران،  برخی حملات و اتفاقات اخیر در داخل خاک عراق را مشکوک خواند که می‌تواند با هدف اختلال در روابط ایران و عراق و برهم زدن امنیت و ثبات این کشور طراحی شده باشد.

ظریف تاکید کرد: بر ضرورت اقدام دولت عراق برای یافتن مسببان این حوادث تاکید داریم.

وزیر امور خارجه ایران،  فراهم شدن مقدمات آغاز ساخت و تکمیل خط آهن شلمچه - بصره را کمک به گسترش  مناسبات تجاری بین دو کشور خواند و خواستار سرعت عمل مسئولان ایرانی و عراقی  برای اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این خط آهن شد.

فؤاد حسین نیز در این دیدار  گفت: دولت عراق اجازه سوء استفاده از اتفاقات این کشور برای برهم زدن روابط عالی  با ایران  را نخواهد داد.

وزیر امور خارجه عراق، برای رایزنی با مقامات ایران درمورد  گسترش  روابط دوجانبه و بررسی تحولات منطقه امروز به تهران آمد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 9 اسفند 1399 - 17:52:23