شمخانی: ایران اجازه احیای تروریسم تکفیری در منطقه را نمی‌دهد

شنبه 9 اسفند 1399 - 14:17:28
شمخانی: ایران اجازه احیای تروریسم تکفیری در منطقه را نمی‌دهد

تهران - الکوثر : دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد، ایران و دیگر کشورهای ضد تروریسم اجازه نخواهند داد تروریسم تکفیری وابسته، بار دیگر در منطقه احیا شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی شمخانی»  دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه   در تهران و در دیدار با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در عراق گفت :  تاخیر در اجرای قانون مصوب مجلس این کشور مبنی بر خروج نیروهای نظامی بیگانه موجب افزایش تنش و تصاعد بحران در منطقه است. 

شمخانی، همچنین بر ضرورت همکاری و تشریک مساعی کشورهای منطقه برای کاهش تنش و  بحران‌های موجود تاکید کرد و گفت: آرامش و امنیت امروز عراق حاصل اقتدار مرجعیت، تدبیر دولتمردان و مجاهدت حماسی نیروهای مسلح و گروه‌های مقاومت مردمی است و باید از آن حراست شود.

شمخانی تاکید کرد،  اقدامات اخیر امریکا برای تقویت و توسعه فعالیت‌های تروریستی داعش در منطقه و حمله وحشیانه به نیروهای ضد تروریستی مقاومت، آغاز دور جدیدی از تروریسم سازمان‌یافته است.

شمخانی با اشاره به وضعیت اسفبار مردم مظلوم یمن که نوعی نسل‌کشی را تداعی می‌کند، آمادگی ایران را برای همکاری در پایان دادن به جنگ یمن اعلام کرد.

وزیر خارجه عراق نیز در این دیدار گفت : برای  عراق که سال‌ها درگیر مبارزه با تروریسم و ناامنی بوده، برقراری امنیت اولین اولویت محسوب می‌شود.

فواد حسین، با اشاره به توافقات  مسئولان دو کشور برای تادیه بدهی عراق به ایران که به دلیل تحریم‌های خارجی به تعویق افتاده خاطرنشان کرد: با تلاش مستمر حوزه‌های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و به زودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز می‌شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 9 اسفند 1399 - 14:17:20