رونمایی از سامانه راداری بهمن و اتاق عمل سیار و خودکششی

شنبه 2 اسفند 1399 - 10:48:36
رونمایی از سامانه راداری بهمن و اتاق عمل سیار و خودکششی

تهران- الکوثر: مراسم رونمایی از سامانه راداری بهمن و اتاق عمل سیار و خودکششیف صبح امروز شنبه برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مراسم رونمایی از سامانه راداری بهمن و اتاق عمل سیار و خودکششی از پروژه های سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه دوم اسفندماه با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر روشندل رئیس عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ آقامحمدی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی و جمعی از فرماندهان نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد. 

سامانه راداری بهمن چه ویژگی‌هایی دارد؟

سامانه راداری بهمن به منظور کشف ریزپرنده ها بدون انتشار سیگنال و برای نصب در کلیه محیط ها، حتی محیط شهری طراحی و ساخته شده که به دلیل حجم کم به راحتی در موقعیت های مکانی مختلف به صورت متحرک قابل گسترش است.

فناوری به کار رفته در این سامانه در هیچ کجای دنیا گزارش نشده و در حوزه مقابله با ریز پرنده ها قابلیت های عملیاتی منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این محصول، کشف ریزپرنده ها و اهداف با سطح مقطع کوچک می باشد که قابلیت نصب و عملیاتی کردن در اماکن حساس و حیاتی را داراست.

یکی دیگر از خصوصیات این سامانه امکان به کارگیری آن در محیط شهری بدون هیچ خطر و آسیب برای افراد مجاور آنتن و رادار است که این موضوع در سایر رادارها باید کنترل شود و در این سامانه هیچ گونه خطری متوجه افراد همجوار این سامانه نیست.

ویژگی‌های اتاق عمل سیار و خودکششیِ پدافند چیست؟

اتاق عمل سیار و خودکششی علاوه بر ارتقای توان رزم در حوزه پشتیبانی، امکان خدمت‌رسانی در مواقع بحرانی و شرکت در طرح‌های مردم یاری را دارد. 

این محصول با بهره مندی از انرژی حاصل از سلول های خورشیدی می تواند توان مورد نیاز خود را تامین کرده و علاوه بر مقاوم بودن در مقابل حملات شیمیایی و میکروبی، محیطی استریل همانند یک اتاق عمل را برای انجام جراحی‌های اورژانس در شرایط و مکان‌های مختلف فراهم کند.

مهم‌ترین کاربردهای اتاق عملیات خودکششی را می توان اعزام به ماموریت های تاکتیکی و رزمایش‌ها و تسهیل در ایجاد بیمارستان صحرایی، پشتیبانی به موقع در مواقع بحرانی، اعزام به مناطق صعب العبور و همچنین مناطق محروم جهت ارائه خدمات پزشکی و شرکت در طرح‌های مردم یاری دانست.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی های این سامانه بهره‌مندی از برانکارد متحرک متصل به خودرو، سیستم تعادل خودکار و سامانه پایش علائم حیاتی بیمار به صورت ویدیویی و برخط است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 2 اسفند 1399 - 10:47:8