روسیه : کشور فلسطین تشکیل شود

چهار شنبه 15 بهمن 1399 - 18:41:23
روسیه : کشور فلسطین  تشکیل شود

تهران- الکوثر: وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با همتای اردنی خود، راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین را تنها راه حل مسئله فلسطین دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «ایمن صفدی» وزیر خارجه اردن امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک در مسکو شرکت کردند.

وزیر خارجه روسیه گفت که با همتای اردنی خود در خصوص اوضاع عراق، لیبی، یمن و سوریه و بهبود شرایط برای گفت‌و‌گوهای داخلی در این کشورها بحث و رایزنی کرده است.

او همچنین گفت که مسکو از عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی استقبال می‌کند، اما این عادی‌سازی روابط نباید مانعی برای تشکیل کشور فلسطین و راه‌حل دو دولتی شود.

لاوروف با تأکید بر مذاکرات مستقیم میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها از کمیته چهارگانه و کشورهای عربی خواست تا از این گفت وگوها حمایت کنند.

  • جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)


«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز گفت که موضوع فلسطین برای این کشور یک مسأله اساسی است و در اولویت قرار دارد. به گفته وی ایده راه‌حل دو دولتی به دلیل اقدامات و تجاوزات رژیم اسرائیل در معرض خطر شدید قرار دارد.

او در این باره افزود: «مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل در آوریل ۲۰۱۴ به دلیل عدم آزادی زندانیان و ادامه شهرک سازی‌ها و عدم پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ از سوی اسرائیل متوقف شد.»

الصفدی در پاسخ به اینکه اردن تا چه میزان از احتمال توافق عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای واگذاری تولیت اماکن مقدسه فلسطین به سعودی‌ها نگران است، گفت: «روابط ما با دولت سعودی در تمامی مسائل قوی است و گزینه راهبردی هر دو کشور صلح و راه حل دو دولتی است و امان و ریاض با یکدیگر هماهنگ بوده و همکاری می‌کنند.»

او با تأکید بر تولیت اردن بر اماکن مقدس فلسطین، آن را امانت و مسئولیتی بر عهده پادشاه این کشور دانست و گفت که تمامی کشورهای عربی این مسأله را تأیید می‌کنند.

پیش از این برخی رسانه‌ها از تلاش دولت سعودی برای بر عهده گرفتن تولیت مسجد الاقصی و توافق با رژیم صهیونیستی در این خصوص خبر داده بودند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv
 


چهار شنبه 15 بهمن 1399 - 18:29:38