همایش داووس به صحنه دعوای نتانیاهو و پادشاه اردن تبدیل شد

دو شنبه 13 بهمن 1399 - 18:18:32
همایش داووس به صحنه دعوای نتانیاهو و پادشاه اردن تبدیل شد

تهران- الکوثر: منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند، همایش جهانی داووس به صحنه دعوای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن تبدیل شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از روزنامه رأی الیوم چاپ لندن، منابع سیاسی عالیرتبه اعلام کردند، همایش اقتصادی داووس که شنبه به کار خود پایان داد، به صحنه دعوای میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالله دوم، پادشاه اردن تبدیل شد. نتانیاهو در سخنرانی‌اش وضعیت واکسیناسیون را ستود و زمانی که از او سوال شد که جهان در چه زمینه‌ای می‌تواند از این رژیم بیاموزد، گفت: "آموزش و بازار آزاد".

نتانیاهو درباره عادی‌سازی گرم روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مراکش گفت: این نوع جدیدی از صلح است که روابط میان اعراب و اسرائیل را تغییر می‌دهد.

این منابع اعلام کردند، شریک قدیمی صلح با رژیم صهیونیستی یعنی پادشاه اردن در سخنرانی‌اش در همایش از نتانیاهو به شدت انتقاد کرد. وی گفت: دیدیم که اسرائیل وارد نبرد بسیار موفقی در زمینه واکسیناسیون کرونا شد اما نه برای فلسطینی‌ها. اگر به نزدیک بودن بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها نگاه کنیم پس نمی‌شود بخشی از جامعه را واکسیناسیون کرد و بخش دیگر را نادیده گرفت. درس اول این است که کرونا مرزی یا فرقی بین فقرا و ثروتمندان قائل نیست.

پادشاه اردن تأکید کرد: حفاظت از جان ساکنان آواره در برابر کرونا یک وظیفه جهانی است. اسرائیلی‌ها بدون واکسیناسیون فلسطینی‌ها در امان نخواهند بود.

  • جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)

روابط میان اردن و رژیم صهیونیستی تقریبا در یک بحران دیپلماتیک به سر می‌برد. نتانیاهو و عبدالله دوم در دوره اخیر نشستی برگزار نکرده‌اند. آخرین نشست آن‌ها سال ۲۰۱۸ بود.

پادشاه اردن همچنین در نشست بر لزوم حل نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی براساس راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

وی تأکید کرد: جایگاه قدس نزد مسلمانان و مسیحیان و برای یهودیان بزرگ است و کلید صلح در منطقه است. مساله قدس باید به صورت نهایی حل شود.

رژیم صهیونیستی اواخر هفته گذشته مرزهای زمینی خود را با تمام کشورها از جمله اردن و مصر بست؛ مساله‌ای که به گفته کارشناسان در تل‌آویو موجب سرد شدن روابط با اردن می‌شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی دیدن کنید
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 13 بهمن 1399 - 18:4:41