«الصادقون»: ریاض نباید در نظارت بر انتخابات عراق مشارکت داده شود

یک شنبه 12 بهمن 1399 - 16:16:25
«الصادقون»: ریاض نباید در نظارت بر انتخابات عراق مشارکت داده شود

تهران- الکوثر: سخنگوی دفتر سیاسی فراکسیون «الصادقون» عراق در واکنش به اظهارات سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات این کشور تأکید کرد که ریاض نباید در نظارت بر انتخابات عراق مشارکت داده شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی فراکسیون «الصادقون»‌ عراق وابسته به جنبش «عصائب اهل الحق» تأکید کرد که عربستان سعودی حق مشارکت در روند نظارت بر انتخابات آتی عراق را ندارد.

 کمیساریای عالی انتخابات عراق، روز جمعه هفته گذشته، نام گروهی از کشورها را اعلام کرد که تمایل به مشارکت در روند نظارتی بر انتخابات آتی عراق داشتند.

محمود الربیعی در گفت‌و‌گو با وبگاه «شبکه الاعلام المقاوم» درباره علت این مخالفت گفت: «کشورهایی که باید در [روند] نظارتی بر انتخابات عراق مشارکت داشته شوند، می‌بایست کشورهایی دموکراتیک باشند. در حالی که عربستان سعودی معنای دموکراسی را نمی‌داند و خود هیچ انتخاباتی ندارد. این کشور اصلا حق ندارد درباره چیزی به اسم انتخابات صحبت کند».

  • جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)

الربیعی در ادامه اظهاراتش با انتقاد شدید نظام حکومتی عربستان سعودی افزود: «عربستان سعودی کشوری است که نظامی تکفیری و مستبد بر آن حکومت می‌کند؛ نظامی که مبتی بر کشتار، ویرانگری و نابودسازی است. عراقی‌ها پس از سال ۲۰۰۳ چیزی جز آسیب از آنها ندیدند».

سخنگوی دفتر سیاسی الصادقون توضیح داد: «کشورهای محترم دیگری وجود دارد که تجربه دموکراتیک زیادی دارند. بیشترین نقش [در این خصوص] می‌تواند از آن سازمان‌های عراقی باشد؛ سازمان‌هایی که خود در دوره‌های پیشین نقش بسزایی داشتند و پس از آن‌ها نیز سازمان‌های جهانی».

«جمانه الغلای» سخنگوی کمیساریایی انتخابات عراق در این خصوص گفته بود: «کمیساریا همچنان در حال دریافت درخواست‌ها از طرف‌های عربی، غیرعربی و سازمان‌هاست از جمله کویت، عربستان سعودی، ژاپن، ونزوئلا، فنلاند، فلیپین، لبنان، یونان، هند و فرانسه».


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv


یک شنبه 12 بهمن 1399 - 16:10:7