تقویم انتخابات 1400 اعلام شد

شنبه 11 بهمن 1399 - 12:3:2
تقویم انتخابات 1400 اعلام شد

تهران- الکوثر: رئیس ستاد انتخابات کشور جزییات تقویم اجرایی انتخابات ایران در سال 1400 را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جمال عرف معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه مهمترین اتفاقی که فراروی کشور وجود دارد انتخابات 1400 است، گفت: در این انتخابات دولت جدیدی که به عنوان قوه مجریه سر کار خواهد آمد و هم انتخابات شورا‌ها و میان دوره‌ای خبرگان و مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت که امیدواریم با مشارکت خوب مردم همراه باشد.

عرف تصریح کرد: تقویم انتخابات به این شرح است که در 19 اسفند ماه تقویم انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا شکل می‌گیرد و ثبت نام‌ها و تشکیل هیئت‌های اجرایی انجام خواهد شد. کسانی که ثبت نام می‌کنند باید موارد را براساس اطلاعیه‌ها انجام دهند؛ در 8 فروردین 1400 نیز انتخابات میاندوره‌ای را داریم و تقویم این انتخابات هم مدت‌ها شکل گرفته است و در نهایت 21 اردیبهشت دستور اجرایی انتخابات ریاست جمهوری زده می‌شود و وزارت کشور چند ماه پرکاری خواهد داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه نامزدهای انتخابات، ثبت نام را نباید به دقیقه 90 موکول کنند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در روند برگزاری انتخابات حضور مردم کمتر شود و از طریق برنامه‌های موبایلی که معرفی خواهند شد، ثبت نام انجام شود؛ همچنین فرآیند ثبت نام حضوری برای امضای پرسشنامه کوتاه خواهد بود.

او یادآوری کرد: در صورت لزوم در فرآیند تبلیغات تلاش می‌کنیم کمترین تجمعات صورت بگیرد. البته اینجا پارادوکسی را داریم که افراد برای تبلیغات معمولاً باید تجمع کنند و از طرفی هم این تجمعات موجب بیماری خواهد شد؛ لذا بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در جهت ایجاد کمترین تجمعات حرکت می‌کنیم.

عرف افزود: از ظرفیت تبلیغات رسانه‌های مکتوب، صدا و سیما و فضای مجازی استفاده خواهیم کرد و شاید مهمترین قسمت هم همین تبلیغات خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد امکان برگزاری انتخابات اینترنتی و پستی توضیح داد: انتخابات اینترنتی در هیچ جای دنیا برگزار نشده و اساساً به دلیل موضوع امنیت در اخذ رای و محرمانه بودن آرا این نوع انتخابات ممکن نیست و در فضای مجازی چنین کاری را نمی‌توان انجام داد.

عرف بیان کرد: قانون اشاره‌ای به انتخابات پستی نداشته و در نتیجه از نظر ما این نوع انتخابات هم کاملاً منتفی است.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: تبلیغات 20 روزه مهمترین مشکل ما از نظر وجود بیماریست که تلاش می‌کنیم دستورالعمل‌ها محکم تدوین و ابلاغ شود. در این باره ستاد‌های تبلیغاتی دعوت و توجیه خواهند شد که اگر این مرحله را پشت سر بگذاریم، روز انتخابات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌توانیم انتخابات را جلو ببریم؛ البته امکان افزایش روز‌های انتخابات را نداریم، اما تلاش می‌کنیم ساعت انتخابات را افزایش دهیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 11 بهمن 1399 - 11:15:41