روحانی : افزایش 56 درصدی سرمایه گذاری خارجی، نشانه شکست فشار حداکثری است

پنج شنبه 25 دی 1399 - 15:55:40
روحانی : افزایش 56 درصدی سرمایه گذاری خارجی، نشانه شکست فشار حداکثری است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران، افزایش 56 درصدی سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد کشور را نشانه شکست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه پس از افتتاح 60 طرح زیربنایی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد که ایران در مسیر تبدیل مناطق آزاد از وارد کننده کالا به صادرکننده تولیدات و محصولات، موفق بوده است.

روحانی با تاکید بر اهمیت جایگاه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ایران، گفت: صادرات کالا از این مناطق به خارج از کشور رقمی بالغ بر 138 میلیارد دلار است و در مقابل، واردات ایران در این مناطق در مجموع 47 میلیارد دلار بوده است.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به اینکه مناطق آزاد در شرایط تحریم می‌توانند کمک حالِ اقتصاد کشور باشند، افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران نسبت به سال گذشته در مجموع 56 درصد افزایش جذب سرمایه‌ داخلی و خارجی داشته‌اند که نشان از رشد و بهبود جذابیت‌های این مناطق و عملکرد موفق دولت در این زمینه است.

روحانی با بیان اینکه امروز تقریبا در همه کشورهای منطقه، مناطق آزاد و ویژه تجاری و اقتصادی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: بسیاری از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، چه در جنوب و چه در شمال ایران، ظرفیت و امکان جذب گردشگر و رونق فعالیت‌های مرتبط را دارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز به صورت ویدئوکنفرانسی، 60 پروژه اقتصادی و زیربنایی را در 6 منطقه آزاد و ویژه تجاری کشور افتتاح کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 دی 1399 - 14:29:4