ولایتی : شرط بازگشت آمریکا به برجام لغو تحریم هاست + فیلم

دو شنبه 22 دی 1399 - 16:32:58

تهران - الکوثر : مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: شرط بازگشت آمریکا به برجام ،لغو همه تحریم های ظالمانه این کشور ضد جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر انقلاب معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در گفت گو با پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR که روز دوشنبه منتشر شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از توافق هسته ای در سال 2015 در همان مهلت مقرر و تعهد با ۱+۵ ، فعالیت‌های هسته ای را کاهش داد و هیچ تأخیری در این زمینه نداشت، امّا در طرف مقابل آمریکایی‌ها به‌صورت مقطعی بعضی از تحریم‌ها را برمی‌داشتند و در فاصله‌های کوتاهی تمدید می‌کردند و در نهایت از این توافق خارج شدند. 

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: مهم و تأسف‌آور این است که سه کشور  فرانسه، آلمان و انگلیس که نمایندگان اتحادیه‌ی اروپا هستند هم در تبعیت از آمریکا محدودیت‌های زیادی را برای ایران تحمیل کردند و به‌نوعی تحریم غیرمستقیم داشتند؛ ولی روسیه و چین تا آنجایی که توانستند کمک و به تعهدشان عمل کردند.
ولایتی افزود: با چنین سابقه‌ی سوء از طرف آمریکایی در انجام تعهداتشان، ایران حق دارد به ادامه مذاکره بدبین باشد، به‌علاوه این که ایران خسارت دید و باید خسارت‌هایش تأمین و جبران شود.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای یک صنعت مادر بوده و حدوداً به پانصد رشته‌ی صنعتی و علمی مرتبط است، تاکید کرد: هر دولتی که عضو معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای(NPT) باشد، حق دارد از مزایای صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده و هیچ کشوری نمی‌تواند در عصر حاضر خودش را از استفاده‌ی صلح‌آمیز انرژی اتمی محروم کند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام فرمودند: ایران هیچ اصراری ندارد که آمریکا به برجام برگردد؛ آنچه مطالبه‌ی منطقی و مطالبه‌ی عقلانی ایران بوده رفع تحریمها است و  تحریمها باید برداشته شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 22 دی 1399 - 15:26:1