رئیس حشدالشعبی تحریم شد

شنبه 20 دی 1399 - 14:20:15
 رئیس حشدالشعبی  تحریم شد

تهران- الکوثر: وزارت خزانه داری آمریکا در آخرین روزهای حکومت ترامپ رییس حشد الشعبی را هم در لیست تحریم های خود قرارداد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس سازمان بسیج مردمی عراق روز جمعه  در مراسم بزرگداشت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) در بصره گفت: مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج نیرو‌های خارجی از عراق نخستین واکنش بود و ما از اجرای این مصوبه کوتاه نخواهیم آمد.
وی تاکید کرد: عراق را بر اساس هویتی که سردار سلیمانی و المهندس می‌خواستند، خواهیم ساخت.

فالح فیاض با اشاره به ترور سرداران شهید گفت: بعد از گذشت یکسال از جنایت زشت این مجرم یعنی ترامپ، عاقبتش را امروز مشاهده می‌کنید، او حاکمیت عراق را نادیده گرفت و به ترور عزیزان ما افتخار کرد، اما امروز حتی در میان آمریکایی‌ها دچار خواری و ذلت شده است.

فالح فیاض افزود: ما با انتقام خون شهدا به آن‌ها وفادار خواهیم ماند.

 فالح فیاض از مبارزین نشان دار ضد صدام و پس از ان از بزرگان مقاومت عراق در برابر اشغال امریکایی در عراق است.
به گفته تحلیلگران،  تحریم فالح فیاض با هدف تضعیف حشدالشعبی صورت می پذیرد. پیش از این امریکا اصرار داشت تا با تلفیق حشد در نیروهای مسلح عراق و قراردادن ان در دایره کنترل دولت این نهاد مردمی مدافع عراق را محدود و البته تحت نظارت شدید قراردهد. در همین حال و در جریان تظاهرات سال گذشته در عراق امریکا شدیدا کوشید تا دست حشد الشعبی را آلوده به خون مردم تظاهر کننده معرفی کند، پروژه ای که هیچ گاه به نتیجه نرسید.
 پس از ناکامی در این سناریو دولت ترامپ کوشید تا با ایجاد اختلاف در میان صفوف حشد، میان نیروهای حاضر در حشد الشعبی از یکسو و همچنین میان رزمندگان حشد و مرجعیت شیعه از دیگر سو تفرقه ایجاد کند.
 در بیان وزارت خزانه داری امریکا فالح فیاض شخصیتی ناقض حقوق بشر! مخالف تحقق عدالت و بانی فساد در عراق! و ضد دمکراسی معرفی شده است ! این اتهامات در شرایطی علیه رییس حشد الشعبی مطرح می شود که رزمندگان حشد این روزها به شدت مشغول دفع تجاوز دواعش و مبارزه با این جماعت تکفیری در عراق هستند. در آخرین روزهای حکومت ترامپ به نظر می رسد امریکا با تضعیف حشد می کوشد تا اخرین حمایت های خود از پروژه ناامن سازی عراق را صورت دهد.
 تشدید تحرکات داعش در منطقه "بادیه سوریه" طی روزهای اخیر و تهدیدهای مکرر این جماعت در عراق حکایت از بیدارشدن غول داعش و عزم ان به خروج از چراغ دارد در چنین شرایط هر ضربه ای به حشد الشعبی و هرتلاشی برای تضعیف ان تنها و تنها در قالب این تحلیل کلی می گنجد که امریکا برخلاف شعارهای متداول نه تنها برنامه ای برای خروج کامل از منطقه و به ویژه عراق ندارد بلکه برای اینده حضورش برنامه ریزی ویژه کرده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv


شنبه 20 دی 1399 - 12:33:38