روحانی : اگر بایدن به تعهداتش عمل کند، جواب ایران صریح و روشن است

چهار شنبه 17 دی 1399 - 17:6:9
روحانی : اگر بایدن به تعهداتش عمل کند، جواب ایران صریح و روشن است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری ایران با اشاره به آغاز فعالیت دولت «جو بایدن» در آمریکا در آینده‌ای نزدیک، گفت: اگر بایدن به تعهداتش عمل کند، جواب ایران صریح، روشن و ساده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه  اگر آمریکا به همه تعهداتش عمل کند، ایران نیز به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد، افزود: ملت ایران مسیر خود را با قدرت ادامه می دهد و در عین حال هر زمان که طرف مقابل تسلیم قانون شد، از آن استقبال می‌کند.

روحانی در ادامه با مرور پیروزی ملت ایران در سه مقطع مهم تاریخی نهضت و انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی دشمنان، تاکید کرد: هیچ کس نباید در دنیا فکر کند که با تحریم و جنگ اقتصادی قادر است ملت ایران را از پای در آورد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در هشتم ژانویه 2020 در حوالی تهران ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده جان‌باختگان این حادثه، بر محاکمه عادلانه مسببان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد.

روحانی افزود: دولت ایران در جلسه هفته گذشته در خصوص پرداخت خسارات به خانواده جانباختگان این حادثه تصمیم‌گیری کرد و در این راستا مقرر شد بدون تفکیک جانباختگان به داشتن تابعیت ایرانی و یا غیرایرانی، 150هزار دلار به عنوان خسارت پرداخت شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 دی 1399 - 14:51:41