آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور ؛ جان باختن 98 نفر از بیماران

سه شنبه 16 دی 1399 - 15:58:23
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور ؛ جان باختن 98 نفر از بیماران

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: با فوت ۹۸ بیمار دیگر از مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در ایران به ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران  شناسایی شد و ۶۸۶ نفر بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۲۰ نفر رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر "ووهان" چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی فوریه ۲۰۲۰ بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از 86 میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و 862 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند.
آمریکا با بیش از 21 میلیون مبتلا به ویروس کرونا و دست‌کم 362 هزار قربانی، همچنان بیش‌ترین تعداد مبتلایان و جان‌باختگان در جهان را به خود اختصاص داده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 دی 1399 - 15:55:53