تاکید هادی العامری بر اخراج آمریکایی‌ها از عراق

یک شنبه 14 دی 1399 - 16:50:18
تاکید هادی العامری بر اخراج آمریکایی‌ها از عراق

بغداد- الکوثر: هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق و رئیس سازمان بدر گفت باید برای اخراج اشغالگر آمریکایی از عراق تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هادی العامری در جمع خیل عظیمی از مردم عراق که در سالگرد ترور ناجوانمردانه شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در میدان التحریر بغداد تجمع کرده بودند گفت: باید برای اخراج اشغالگر آمریکایی از عراق تلاش کنیم. شهیدان سلیمانی و المهندس نقش اساسی در شکست داعش و تروریسم و رهایی عراق از شر آنها داشتند. شهید سلیمانی شخصیتی بود که برای دفاع از بشریت، از همه مفاهیم نژادی، قومی‌گرایی و طائفه‌گری فراتر رفته بود. در مقابله با ظلم هرجا که شهید سلیمانی حضور داشت، شهید المهندس هم دیده می‌شد. هرجا که شهید المهندس حضور داشت، شهید سلیمانی هم دیده می‌شد. این شهیدان در پی کمک به همه ملت‌های مستضعف بودند.

وی در ادامه از دولت خواست تا به تعهدات خود در خصوص اخراج نیروهای بیگانه از عراق و تحقق حاکمیت ملی پایبند بماند. وی گفت: باید حاکمیت ملی به طور کامل محقق شود و نیروهای آمریکایی از کشور خارج شوند. بر روی این مسأله نمی‌توان چانه‌زنی کرد. شهید ابومهدی المهندس برای تحقق این امر تلاش می‌کرد و آن بازگرداندن اعتبار و اقتدار به دولت بود. 

العامری همچنین بر ضرورت بازگشت عراق به نقش تاریخی‌اش در منطقه تاکید کرد و گفت: ثبات و استقرار در عراق به معنای ثبات و استقرار منطقه است و این امر بدون اخراج کلیه نیروهای بیگانه از عراق میسر نمی‌شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 14 دی 1399 - 16:40:38