آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور ؛ جان باختن 128 نفر از بیماران

پنج شنبه 11 دی 1399 - 15:9:12
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور ؛ جان باختن 128 نفر از بیماران

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: با فوت 128 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در ایران به 55 هزار و 223 نفر رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز پنج شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در 24 ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 6 هزار و 390 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شد و 702 نفر بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ایران با بیان اینکه  مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به یک میلیون و 225 هزار و 143 نفر رسیده است، گفت: خوشبختانه تاکنون 988 هزار و 838 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر "ووهان" چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی فوریه ۲۰۲۰ بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از 83 میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده است و بیش از یک میلیون و 814 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند.

افزایش شیوع کرونا در جهان در حالی همچنان ادامه دارد که به تازگی گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس کشف شده است و در آستانه سال نو میلادی، کشورهای سراسر جهان در حال اتخاذ ممنوعیت‌های مرزی و هوایی بیشتر با انگلیس هستند که می‌تواند مشکلات جدی‌تری را هم برای این کشور و هم سایر کشورهای جهان به وجود بیاورد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 11 دی 1399 - 15:9:5