پیام‌های تدارک مردم و گروه‌های عراقی برای سالگرد شهید سلیمانی

جمعه 5 دی 1399 - 7:31:38
پیام‌های تدارک مردم و گروه‌های عراقی برای سالگرد شهید سلیمانی

تهران - الکوثر : مردم و گروه‌های عراقی آماده برگزاری نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی، هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دولت تروریستی آمریکا بامداد سوم ژانویه 2020 در اقدامی جنایت‌کارانه در نزدیکی فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی و شمار دیگری از همراهان‌شان را به شهادت رساند. اکنون در آستانه نخستین سالگرد شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، مردم و گروه‌های عراقی با برگزاری مراسم‌های مختلف، یاد این شهیدان را گرامی می‌دارند و در تدارک برنامه گسترده‌ای نیز برای سالروز شهادت این فرماندهان مقاومت هستند. 

سوال مهم این است که برنامه‌های گرامیداشت مردم و گروه‌های عراقی برای سردار سپهبد قاسم سلیمانی چه پیام‌هایی دارد؟

به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین پیام‌های این برنامه‌های گرامیداشت، درک و باور قلبی مردم و گروه‌های عراقی از خدماتی است که شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهید المهندس برای محور مقاومت به طور عام و برای عراق به طور خاص انجام داده‌اند. پس از تهاجم سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده گروه تروریستی داعش به عراق، در حالی که حتی قدرت‌های بزرگ مدعی مبارزه با تروریسم از کمک به عراق شانه خالی کردند، شهید سلیمانی به همراه نیروهای تحت امر خود حضور سریع و فعالانه در عراق داشته و با همراهی حشد الشعبی و فرماندهانش کمک برجسته‌ای به حفظ تمامیت ارضی عراق انجام دادند. 

پیام مهم دیگر، حمایت بخش بزرگی از جمعیت و گروه‌های عراقی از راه و مسیر مقاومت در عراق و منطقه است. گرامیداشت یاد شهید سلیمانی توسط مردم عراق گویای این است که مردم عراق بر تداوم راه مقاومت تأکید دارند و شهادت فرماندهان مقاومت نه تنها سبب توقف این مسیر نشده بلکه مطالبه برای ادامه این مسیر را افزایش داده است. 

«فاضل جابر الفتلاوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق با اشاره به مراسم گرامیداشتی که پارلمان عراق روز شنبه گذشته برگزار کرد، گفت پیام این بزرگداشت این است که به آمریکایی‌ها تاکید می‌کند ما همچنان بر خط مشی جهادی که شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و فرماندهان شهید همقطارشان ترسیم کردند، پایبند هستیم.

پیام دیگر تدارک مردم عراق برای گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس این است که مردم و گروه‌های عراقی همچنان پیگیر خروج نظامیان آمریکا از کشورشان هستند. آمریکا با ترور شهید سلیمانی که مهمان عراقی‌ها بود و شهید ابومهدی المهندس که از فرماندهان مقاومت عراق بود، حاکمیت و استقلال این کشور را نقض کرد. اگرچه پارلمان عراق روز 5 ژانویه 2020 طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد، اما به علل مختلف این طرح به طور جدی از سوی دولت عراق پیگیری نشد.

اکنون مردم با گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت، بار دیگر مطالبه خود مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق را تکرار می‌کنند. در همین راستا، «ابوضیاء الصغیر»، مسئول دفاتر الحشد الشعبی در استان‌های عراق گفت: پیام‌های بزرگداشت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر تروریسم که در روزهای آینده نیز با راهپیمایی میلیونی مردمی در بغداد همراه خواهد بود، تاکید مجدد بر اخراج فوری نیروهای آمریکایی از خاک عراق است. 

نکته حایز اهمیت نیز این است که مردم و گروه‌های عراقی برای مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس شعار «شهادت و حاکمیت» را انتخاب کردند که این شعار نیز بر ضرورت اخراج اشغالگران و بازپس‌گرفتن حاکمیت عراق تاکید دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 دی 1399 - 17:59:21