دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به دنبال ناآرام سازی کشورهای عربی

یک شنبه 30 آذر 1399 - 13:49:12
دستگاه  اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به دنبال ناآرام سازی کشورهای  عربی

تهران- الکوثر: یک وبگاه صهیونیستی به نقل از محافل اطلاعاتی این رژیم مدعی شد، احتمال شعله‌ور شدن دوباره اعتراضات مردمی در کشورهای عربی وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «امیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی وبگاه صهیونیستی «واللا» از شبه اجماع در «محافل اطلاعاتی اسرائیلی» مبنی بر احتمال زبانه کشیدن دوباره اعتراض‌ها و تظاهرات‌های موسوم به «بهار عربی» به دلیل نارضایتی از سران حکومتی در این کشورها خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی به نقل از این محافل اطلاعاتی مدعی شد، مهمترین عاملی که باعث شعله‌ور شدن دوباره این تحرکات در آینده می‎شود؛ افزایش جمعیت در مقابل ناتوانی دولت‌ها از تأمین خدمات برای مردم است و ممکن است اتفاقات میدان «التحریر» مصر بار دیگر تکرار شود.

بوحبوط ادعا کرد، مردم کشورهای عربی دیگر معادله «زندگی در سایه دیکتاتورها بهتر از آشوب است» را نمی‌پذیرند و شیوع ویروس کرونا ممکن است مزید بر علت شود.

وی افزود، نبود ثبات منطقه‌ای، افزایش تأثیر شبکه‌های اجتماعی و تحول در همبستگی جمعی می‌تواند زمینه را برای انفجار حرکت‌های اعتراضی مردمی گسترده در جهان عرب فراهم کند.

بوحبوط با این حال مدعی شد، رژیم صهیونیستی باقی ماندن «حکومت‌های دیکتاتوری» را برای حفظ «ثبات منطقه» ترجیح می‌‎شود زیرا به نفع تل‌آویو است که یک طرف واحد برای مذاکره و انتقال پیام وجود داشته باشد.

اعتراضات مردمی در پایان سال ۲۰۱۰ و ابتدای ۲۰۱۱ موجب سرنگونی سران چند کشور از جمله «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور مصر، «معمر قذافی» رهبر لیبی، «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور یمن و «زین العابدین بن علی» رئیس‌جمهور تونس شد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv


یک شنبه 30 آذر 1399 - 12:7:41