واکسن ایرانی کرونا تا تیرماه آماده تزریق است

دو شنبه 24 آذر 1399 - 16:22:32
واکسن ایرانی کرونا تا تیرماه آماده تزریق است

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت بهداشت گفت، در صورتی که نتایج آزمایش بالینی واکسن ایرانی کرونا در دی‌ ماه امسال مثبت باشد، تزریق واکسن از تیرماه آغاز می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور امروز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونای استان مازندران گفت: در صورتی که نتایج آزمایش بالینی واکسن ایرانی کرونا در دی‌ماه امسال مثبت باشد، پیش‌بینی می‌شود که تزریق و استفاده عمومی واکسن از تیرماه سال آینده آغاز شود.
او افزود: چهار شرکت داخلی هم اکنون برای تولید واکسن ایرانی کرونا فعال هستند که تولیدات یک شرکت مرحله آزمایش بالینی واکسن خود را اوایل دی ماه امسال شروع می‌کند.
دکتر لاری گفت: علاوه بر پیگیری دریافت واکسن از کواکس (یک برنامه جهانی واکسن کرونا با هدایت سازمان بهداشت جهانی) که حدود ۱۸۶ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی عضو آن هستند، از سه کشور دیگر نیز رایزنی برای خرید واکسن در دست اجراست.
او کشور‌هایی که وزارت بهداشت و درمان در حال رایزنی برای خرید واکسن کرونا  از آنهاست را شامل هندوستان، روسیه و چین اعلام کرد و افزود: به دلیل تحریم آمریکا، مبادلات ارزی برای خرید این واکسن‌ها و حتی واریز حق مشارکت ایران در کواکس نیز با مشکل مواجه است.
دکتر لاری گفت: وزارت بهداشت و درمان با وجود مشکلات پیشرو برای مبادلات ارزی جهت خرید واکسن، با همکاری برخی دستگاه‌ها پیگیری‌های خود را ادامه خواهد داد و در روز‌های اخیر گزارشات امیدوار کننده‌ای برای به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها جهت خرید واکسن داده شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 24 آذر 1399 - 16:22:20

دسته بندی :