بحران در سرزمین های اشغالی؛ کابوس های بی بی ادامه دارد

یک شنبه 23 آذر 1399 - 18:38:45
بحران در سرزمین های اشغالی؛  کابوس های بی بی ادامه دارد

تهران- الکوثر: ماموریت بنیامین نتانیاهو برای حفظ نخست وزیری رژیم صهیونیستی با توجه به تحولات جدید در صحنه سیاسی داخلی این رژیم دشوار شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از تلویزیون المیادین؛ ماموریت بنیامین نتانیاهو برای حفظ نخست وزیری رژیم صهیونیستی با توجه به تحولات جدید در صحنه سیاسی این رژیم دشوار شده است. 

هانی فحص گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین افزود: صحنه داخلی سیاسی در اسرائیل و ائتلاف حاکم در این رژیم، شاهد تحولات مهمی بود و امکان دستیابی به تفاهم سیاسی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم نشد. بحران سیاسی در اسرائیل با ادامه پیامد‌های جدا شدن گدعون ساعر وزیر سابق و یکی از ارکان حزب لیکود از این حزب، پیچیده‌تر شد. او قصد دارد با بنیامین نتانیاهو درباره نخست وزیری رقابت کند. این اقدام، معادلات را بر هم زد و صحنه سیاسی اسرائیل را در برابر گزینه‌های متعدد قرار داد.

ناظران توافق نظر دارند که شرایط پس از شورش ساعر، شبیه شرایط پیش از آن نخواهد بود. همه نگاه‌ها به طرف تاثیر این اقدام بر راهبرد نتانیاهوست که در طول سال‌های گذشته برای حفظ قدرت، آن را اجرا کرده است.
عمیت سیگل تحلیلگر امور احزاب در کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: ”نتانیاهو در طول ۲۵ سال گذشته راهبرد بزرگترین فراکسیون را در پیش گرفته است، در حالی که دیگران بازی بزرگترین حزب را اجرا می‌کردند. این راهبرد نتانیاهو هم در عمل در آستانه سقوط قرار دارد. “
در ادامه این گزارش آمده است: نخستین و مهمترین پیامد‌های جدا شدن ساعر از حزب لیکود، مرتبط با کارشکنی در قانون انحلال کنست اسرائیل و زمان برگزاری انتخابات آینده است. اقدام ساعر در این شرایط حساس، بازیگران اصلی را وادار کرد تا در محاسبات خودشان در سایه تحولات جدید بازنگری کنند. در سایه سردرگمی و ابهامی که صحنه سیاسی اسرائیل شاهد آن است، نگاه‌ها به امکان ورود بازیگر جدید به میدان رقابت دوخته شده است.

ناظران پیش بینی می‌کنند ورود گادی آیزنکوت رئیس اسبق ستاد ارتش اسرائیل به صحنه سیاسی، باعث پیچیده‌تر شدن ماموریت نتانیاهو شود، به ویژه اگر از ساعر حمایت کند.
رینا متسلیح تحلیلگر امور سیاسی کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت: ”به نظر من، اگر انتخابات اکنون برگزار شود، فراکسیون نتانیاهو نخواهد توانست ۶۱ کرسی به دست آورد. هر طور حساب کنیم، نتانیاهو برای نخست وزیری، اکثریت به دست نخواهد آورد. “
خبرنگار المیادین خاطر نشان کرد: همچنین به نظر می‌رسد، در انتخابات آینده اسرائیل، رقابت بین خود راستگرایان خواهد بود و نفتالی بنت با نتانیاهو و ساعر رقابت خواهد کرد. چپگرایان تقریبا از صحنه سیاسی اسرائیل حذف شده اند. میانه رو‌ها هم نمی‌توانند به تنهایی تشکیل کابینه بدهند. همه چیز در اسرائیل در دست راستگرایان است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv

 

 


یک شنبه 23 آذر 1399 - 18:21:59