ظریف : آمریکا با اجرای تعهدات خود به برجام برگردد

پنج شنبه 20 آذر 1399 - 16:18:32
ظریف : آمریکا با اجرای تعهدات خود به برجام برگردد

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا موظف به بازگشت برجام است و باید با اجرای تعهدات خود امتیاز بازگشت به این توافق بین المللی را بدست آورد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه با حضور در برنامه اینترنتی "عصر حیرت" و گفت و گو با موسسه فرهنگی "آرمان مدیا" که از کانال یوتیوپ پخش شد،‌ افزود: با توافق بین المللی برجام اجماع امنیتی جهانی ضد ایران شکست خورد و علت اصلی نگرانی صهیونیست ها و آمریکایی ها در برجام از بین رفتن این اجماع جهانی بود، زیرا آنها برای امنیت سازی ایران تلاش زیادی انجام داده بودند ولی موفق نشده بوند. 
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: برجام یک توافق حقوقی بین شش کشور که اختیار از شورای امنیت داشتند، بود و ۱۰۴ صفحه سند برجام آنقدر قوی تدوین شده بود که چهار سال ترامپ نتوانست ایران را در سازمان ملل و یا شورای امنیت محکوم کند.
وزیر امور خارجه ایران افزود: ایران به تمام تعهدات خود در برجام متعهد مانده و تاکنون کسی نگفته که ایران از برجام خارج شده است.
ظریف با بیان اینکه آمریکا عضو سازمان ملل متحد است و به استناد اصل ۲۵ منشور ملل نباید مانع اجرای برجام شود، تاکید کرد: آمریکا موظف به بازگشت به برجام است و اینکه آمریکا عضو برجام شود باید تلاش کند که شرایط عضویت را به دست آورد.
وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: افراد دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم می‌دانند که برای بازگشت به برجام برخی مسائل از جمله مسائل موشکی ایران قابل بحث نیست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 20 آذر 1399 - 16:4:31