قالیباف : مجلس به تصمیمات یک‌طرفه در برجام پایان داد

سه شنبه 11 آذر 1399 - 18:3:0
قالیباف : مجلس به تصمیمات یک‌طرفه در برجام پایان داد

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ، تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را پایان جاده یک طرفه دانست و گفت: غربی‌ها مطمئن باشند، تا به تعهدات خود در برجام عمل نکنند ایران این مسیر را پیش خواهد برد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، کلیات و جزئیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» را به تصویب رساندند.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران عصر سه شنبه در نشست علنی مجلس با ابراز خرسندی از تصویب طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها گفت: چند سال است که تهران تعهدات یک طرفه را بر اساس برجام اجرا می‌کند اما طرف‌های غربی به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نبودند و به این تعهدات عمل نکردند.

قالیباف با بیان اینکه تعهدات ایران پابرجا بود اما تعهدات غرب در مقابل هیچ‌کدام اجرا نشده است، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی ایران به هر تصمیمی که جاده یک طرفه بود پایان داد و البته برای غربی‌ها در این طرح، فرصتی برای عمل به تعهداتشان در برجام فراهم شده است.

طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» 9 ماده دارد.

دولت جمهوری اسلامی ایران براساس ماده 6 این طرح موظف است در صورت اجرا نشدن تعهدات کشورهای طرف توافق هسته‌ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و رفع نشدن کامل موانع صادرات و فروش نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، یک ماه پس از تصویب این قانون اجرای داوطلبانه سند پروتکل الحاقی را متوقف کند.

همچنین براساس ماده 7 اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، «چنانچه کشورهای متعاهد 1+4 (فرانسه، روسیه، چین، انگلیس و آلمان)، به اجرای تعهدات خود و رفع کامل تحریم‌ها از جمله هسته‌ای، نظامی، حقوق بشری و امثال آن علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند، دولت موظف است گزارش دقیق اقدامات انجام شده را به مجلس ارائه دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 11 آذر 1399 - 17:55:53