ممانعت سفارت آمریکا از ارائه گزارش ترور فرماندهان مقاومت به پارلمان عراق

چهار شنبه 5 آذر 1399 - 15:11:15
ممانعت سفارت آمریکا از ارائه گزارش ترور فرماندهان مقاومت به پارلمان عراق

تهران - الکوثر : یک نماینده پارلمان عراق از ممانعت سفارت آمریکا در بغداد برای ارائه گزارش ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق به پارلمان عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عبدالامیر التعیبان» نماینده پارلمان عراق از فراکسیون الصادقون امروز چهارشنبه در گفت وگو با وبگاه خبری «المعلومه» گفت، سفارت آمریکا نظرات و تصمیمات خود را بر دولت عراق تحمیل کرده و از ارائه نتایج تحقیقات مربوط به ترور فرماندهان مقاومت به پارلمان ممانعت می‌کند و این امر کاملا روشن است.

این نماینده پارلمان عراق از سفارت آمریکا خواست، از قلدری و اعمال زورگویی علیه حاکمیت و ملت عراق دست بردارد.

پیشتر نیز برخی نمایندگان پارلمان عراق از تعلل و وقت‌کشی دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در اعلام نتایج تحقیقات مربوط به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به پارلمان خبر داده بودند.

«عدی الشعلان» نماینده ائتلاف الفتح  نیزبا بیان اینکه این موضوع نیاز به پیگیری جدی قوه مقننه دارد، گفت ، پارلمان عراق باید دولت را تحت فشار قرار دهد تا هرچه سریعتر نتایج تحقیقات کمیته‌های خود درباره ترور فرماندهان مقاومت را به پارلمان ارسال کند.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به نزدیکی فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 آذر 1399 - 15:5:58