برگزاری مجازی ویژه برنامه‌های وفات حضرت فاطمه معصومه (س)

دو شنبه 3 آذر 1399 - 15:46:29
برگزاری مجازی ویژه برنامه‌های وفات حضرت فاطمه معصومه (س)

تهران- الکوثر: معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: همه برنامه هاي آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ايام رحلت جانگداز ايشان به صورت رسانه اي و مجازي برگزار مي شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به مجازی برگزار شدن ویژه برنامه‌های وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: برنامه‌های متعددی برای ایام رحلت حضرت پیش بینی شده که از چهارشنبه با تعویض پرچم گنبد ملکوتی ایشان آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این که تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه ساعت ۱۶ به طور زنده از شبکه‌های نور، افق، و قرآن پخش میشود افزود: ویژه برنامه رحلت حضرت نیز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء تا ساعت ۱۹ برگزار می شود که علاقه‌مندان میتوانند از طریق همین شبکه‌ها از آن‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های استغاثه، کریمه، محفل انس با قرآن و به تو از دور سلام از جمله برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب رحلت ایشان (چهارشنبه) است که از شبکه‌های استانی و سراسری به صورت مستقیم پخش می شود.

احمدی از برپایی مراسم مجازی عزاداری در روز رحلت حضرت فاطمه معصومه خبر داد و گفت: برنامه‌های متعددی از جمله مدیحه سرایی، شعرخوانی و سخنرانی مذهبی در مدح حضرت معصومه (س) و خاندان عصمت و طهارت در این روز برگزار می‌شود.

وی گفت: ویژه برنامه معصومانه ویژه دخترخانم‌ها پنجشنبه ساعت ۱۲:۱۵ از شبکه ۲ سیما پخش می شود که در آن مسائلی برگرفته از زندگی حضرت معصومه (س) ویژه دختران مطرح خواهد شد.

وی همچنین از برنامه عزاداری ویژه آذری زبان‌ها خبر داد وگفت: این ویژه برنامه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ به زبان آذری اجرا و از طریق شبکه استان‌های آذری زبان پخش می شود.

به گفته معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) آئین معنوی شمع گردانی خادمین نیز امسال برپا خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی گفت: این برنامه هم به صورت زنده برای علاقه‌مندان از شبکه‌های نور و قرآن از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ پخش می شود.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه دعای ندبه این هفته نیز از حرم ساعت ۶ صبح جمعه از شبکه یک پخش میشود افزود: در بخش بین الملل نیز سی برنامه و پادکست به زبان‌های مختلف تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به ضرورت برپایی این آئین‌ها به صورت مجازی گفت: باتوجه به شیوع گسترده کرونا و لزوم رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی تمامی برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه (س) در رحلت شهادت گونه ایشان به صورت مجازی و رسانه‌ای برگزار می شود.

گفتنی است امکان زیارت مجازی حرم بانوی کرامت نیز در این ایام فراهم شده و تصاویر زنده حرم به صورت ۲۴ ساعته از طریق تارنمای  AMFM.IR/ LIVE پخش میشود و علاقه‌مندان میتوانند از آن استفاده کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 3 آذر 1399 - 15:46:2

دسته بندی :