روحانی : به حدود 30 میلیون نفر کمک معیشتی بلاعوض پرداخت می شود

شنبه 1 آذر 1399 - 13:36:17
روحانی : به حدود 30 میلیون نفر کمک معیشتی بلاعوض پرداخت می شود

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای پرداخت کمک معیشتی بلاعوض به حدود 30 میلیون نفر تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران  در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز طرح جامع مقابله با کرونا که از امروز (شنبه) آغاز شد، افزود: با توجه به اینکه مردم دو هفته در خانه می‌مانند و کسب و کارشان تعطیل می‌شود، دولت در حد توان و برای یاری مردم مصوب کرد که تا ۴ ماه آینده، ماهانه کمک معیشتی به بیش از ۱۰ میلیون خانوار پرداخت شود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در این حال بر مشارکت همه دستگاه‌ها برای اعمال طرح محدودیت‌های جدید مقابله با همه گیری بیماری کرونا تاکید کرد و گفت:همه نهاد‌ها اعم از دولتی و غیردولتی باید در اجرای این طرح همکاری کنند. 
طرح محدودیت های کرونایی برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا امروز (شنبه) در سراسر ایران آغاز شد و تا 2 هفته ادامه دارد. 

روحانی با اشاره به اینکه به خاطر مواجه شدن با موج سوم کرونا، اول آذر ماه زمان آغاز طرح جامع و تعطیلی هوشمند در شهرها است، گفت: هدف اصلی این است که انتقال ویروس را از این طریق کنترل کنیم و افراد مبتلا سریع‌تر شناسایی و تحت درمان قرار بگیرند و کسانی که بایستی قرنطینه شوند به خوبی تحت مراقبت قرار بگیرند ضمن اینکه تجمع و تردد‌ها کاسته شود. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر قبلا به مردم گفته می‌شد که با مراعات پروتکل‌های بهداشتی سلامت خود و اقوام خود را حفظ کنند و فشار از روی کادر درمانی کاسته شود امروز در کنار آن توصیه‌ها همه باید اصول بهداشتی را به دقت مراعات کنند تا فشار اقتصادی در کسب و کارهای مردم هر چه سریع‌تر کم شود.

دکتر روحانی اولین الزام در اجرای موفقیت آمیز طرح جامع را مسوولیت‌پذیری آحاد مردم دانست و گفت: پیام اجرای طرح جامع این است که مردم خطر ویروس را جدی بگیرند و با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی از دورهمی‌ها دوری کنند چرا که خطر دورهمی‌ها در انتقال ویروس کرونا بیشتر از سایر موارد است و نتیجه تحقیقات بدست آمده نشان می‌دهد که با صحبت‌ کردن، افشانه‌های تنفسی می‌تواند به سرعت بیماری را منتقل کند و از آنجایی که در دورهمی‌ها معمولا از ماسک استفاده نمی‌شود چنانچه یک نفر مبتلا به بیماری شروع به حرف زدن کند می‌تواند بقیه جمع را مبتلا کند.

رئیس جمهور ضمانت اجرایی مصوبات را دومین الزام در این زمینه برشمرد و گفت: همه مصوبات ستاد ملی کرونا و قرارگاه و توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان بایستی به طور کامل اجرایی و عملیاتی شود و دستگاههای مسوول با دقت در این زمینه، پایش مستمری نسبت به بیماران داشته باشند.

رئیس جمهور اطلاع‌رسانی به موقع، شفاف و روشن را الزام بعدی ذکر کرد و گفت: باید تصمیمات و مصوباتی که اتخاذ می‌شود به موقع و با زبان روشن برای مردم تشریح و تبیین شود و اقناع‌سازی مردم صورت بگیرد چرا که ضرورت دارد مردم قانع شوند که در شرایط کنونی راه دیگری جز مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد.

 روحانی اضافه کرد: باید از دورهمی‌ها و ترددهای غیرضروری جلوگیری شود لذا یکی از مصوبات این بود که تردد شبانه از ساعت 21 کاهش پیدا کند البته باید در کنار آن طرح‌‌های مکمل را هم اضافه کنیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 1 آذر 1399 - 13:12:45