گمانه زنی ها درباره کابینه بایدن

دو شنبه 19 آبان 1399 - 17:35:52
گمانه زنی ها درباره کابینه بایدن

تارنمای پولیتیکو فهرستی از اعضای احتمالی دولت آتی آمریکا را منتشر کرد و نوشت: انتظار می‌رود بایدن برای راضی کردن طیف وسیعی از سیاسیون دولتی تشکیل دهد که چهره‌های ترقیخواه، میانه‌رو و حتی چند شخصیت جمهوریخواه در میان آنها حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بایدن در دو ماه و نیم آینده به تیمی نیاز دارد که بتواند در مقابله با کرونا و بازسازی اقتصادی به وی کمک کند. از این روز، دولتی که وی تشکیل می‌دهد باید بتواند سنای احتمالا جمهوریخواه را راضی کرده و ائتلافی از دموکرات‌های متمرد را با خود همراه کند.
تیم انتقالی بایدن ماه‌هاست که در حال بررسی صلاحیت نامزدهای وزارت است و در روزهای آینده فهرستی از انتخاب‌های خود را به رئیس جمهوری منتخب ارائه خواهد کرد.
انتظار می‌رود بایدن ابتدا بر وزارتخانه‌هایی متمرکز شود که با بهداشت عمومی و اقتصاد سر و کار دارند، یعنی وزارتخانه‌هایی همچون خزانه‌داری و خدمات بهداشتی و انسانی.
البته یک مقام نزدیک به بایدن گفته است که وی قصد دارد در اولین هفته بعد از انتخابش به ریاست جمهوری فهرستی از نامزدهای کابینه‌اش را منتشر کند.
ممکن است بایدن در معرفی کابینه‌اش دست به انتخاب‌هایی بزند که تاریخ‌ساز شود؛ مثلا یک زن یا یک فرد رنگین‌پوست را برای هدایت وزارتخانه خزانه‌داری یا دفاع انتخاب کند. همواره مردان سفیدپوست هدایت این وزارتخانه‌ها را برعهده داشته‌اند.
پولیتیکو فهرستی از نامزدهای احتمالی تصدی وزارت در دولت بایدن را گرد آورده است اما احتمال دارد که در روزهای آینده اسامی نامزدهای جدیدی مطرح شود. فهرستی که پولیتیکو تهیه کرده، پس از ده‌ها مصاحبه با مشاوران، متحدان نزدیک، لابی‌گران و کارکنان کنگره تدوین شده است.

 وزارت دفاع (پنتاگون)
-میشل فلورنوی: وی بیش از هر فرد دیگری نامش برای این سمت مطرح است. فلورنوی در دولت اول باراک اوباما معاون وزارت دفاع بود و با توجه به سابقه مدیریتی در اندیشکده «مرکز امنیت آمریکای جدید» شخصیتی شناخته شده محسوب می‌شود.
-تامی داکورث: سناتور ایالت ایلینوی، دستیار وزیر کهنه‌سربازان و افسر سابق ارتش
-جک رید: سناتور رودآیلند، کاپیتان بازنشسته ارتش

وزارت خارجه
-سوزان رایس: مشاور سابق امنیت ملی دولت اوباما، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل. از آنجایی که ممکن است کرونا و اوضاع نابسامان اقتصادی انرژی زیادی از تیم بایدن در ماه‌های اول فعالیتش صرف کند، مقام های فعلی و سابق آمریکا می‌گویند بایدن ممکن است فردی مانند سوزان رایس را برای هدایت این وزارتخانه انتخاب کند که نیاز چندانی به آموزش برای کار در وزارت خارجه نداشته باشد.
-آنتونی بیلکین: مشاور سیاست خارجی بایدن، معاون سابق وزارت خارجه، معاون سابق مشاور امنیت ملی
-کریس کونز: سناتور ایالت دلاور
-کریس مورفی: سناتور ایالت کانتیکت
-ویلیام برنز: رئیس اندیشکده کارنگی، معاون سابق وزیر خارجه

وزارت خزانه‌داری
-لائل برینارد: عضو ارشد فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و معاون سابق وزیر خزانه‌داری. تشکیل تیم اقتصادی جزو اولویت‌های اصلی بایدن است تا بتواند بسته کمکی مقابله با کرونا و بسته محرک اقتصادی را تدوین کند. به نظر می‌رسد که برینارد گزینه اصلی بایدن برای این وزارتخانه باشد زیرا وی با مخالفت چندانی از سوی طیف‌های سیاسی مواجه نخواهد شد.
-سارا بلوم راسکین: استاد حقوق میهمان در دانشگاه دوک، معاون سابق وزیر خزانه‌داری، عضو ارشد سابق در فدرال رزرو
-الیزابت وارن: سناتور ماساچوست
-راجر فرگوسن: معاون سابق فدرال رزرو
-ملودی هابسون: رئیس و مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری «آریل اینوستمنتس» و رئیس سابق شرکت انیمیشن‌سازی «دیم ورکس انیمیشن»
-رافائل بوستیک: رئیس و مدیر اجرایی بانک فدرال رزرو در آتلانتا

وزارت دادگستری
-داگ جونز: سناتور آلاباما، دادستان سابق آمریکا در منطقه شمالی آلاباما. جونز از دوستان نزدیک بایدن است و در چند پرونده حقوقی که نتایج موفقیت‌آمیزی داشته، توانسته است اعتباری برای خود دست و پا کند.
-خاویر بسرا: دادستان کل کالیفرنیا، عضو سابق کنگره کالیفرنیا
-سالی ییتس: سرپرست سابق دادستانی کل و معاون سابق دادستان کل آمریکا
-تام پرز: رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها، وزیر سابق کار، دستیار سابق دادستان کل در حقوق مدنی

وزارت امنیت داخلی
-الخاندرو مایورکاس: معاون سابق وزارت امنیت داخلی در دولت اوباما. اگر مایورکاس به این سمت انتخاب شود اولین لاتین‌تباری خواهد بود که در عمر ۱۸ ساله این وزارتخانه در راس آن قرار می‌گیرد.  
-خاویر بسرا: دادستان کل کالیفرنیا، عضو سابق کنگره کالیفرنیا. او از نامزدهای احتمالی تصدی وزارت دادگستری نیز به شمار می‌آید.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی
-میشل لوجان گریشام: فرماندار ایالت نیومکزیکو، وزیر سابق بهداشت در دولت محلی نیومکزیکو. خانم گریشام لاتین‌تبار و یکی از روسای تیم انتقالی بایدن است. منابع نزدیک به بایدن می‌گویند که نامزدهایی که زن هستند و سابقه فرمانداری دارند از شانس بیشتری برای تصدی این وزارتخانه برخوردار هستند.
-دکتر ویوک مورتی: جراح ارشد سابق آمریکا، موسس سازمان پزشکان آمریکا
-دکتر مندی کوهن: وزیر بهداشت دولت ایالتی کارولینای شمالی، استاد دانشگاه کارولینای شمالی

وزارت حمل و نقل
-اریک گارستی: شهردار لس‌آنجلس، رئیس سابق شورای شهر لس‌آنجلس. او از یاران وفادار بایدن است و در ماه ژانویه زمانی که مخالفان شانس بایدن را کم می‌دانستند، از وی حمایت کرد.
-ارل بلومنتاوئر: عضو مجلس نمایندگان آمریکا، عضو سابق شورای شهر پورتلند
-رام امانوئل: شهردار سابق شیکاگو، رئیس سابق ستاد کارکنان دولت اوباما

وزارت بازرگانی
-مک ویتمن: مدیر اجرایی پلتفرم موبایل کوییبی، مدیر اجرایی سابق شرکت ای‌بی، نامزد سابق فرمانداری کالیفرنیا. او یک زن جمهوریخواه و یکی از گزینه‌هایی است که بایدن سعی می‌کند با انتصاب وی حمایت مخالفان سیاسی‌اش را جلب کند.
-تری مکالیف: استاد میهمان دانگشاه جورج میسون، فرماندار سابق ویرجینیا، رئیس سابق کمیته ملی دموکرات‌ها
--ملودی هابسون: رئیس و مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری «آریل اینوستمنتس» و رئیس سابق شرکت انیمیشن‌سازی «دیم ورکس انیمیشن». او نامزد تصدی وزارت خزانه‌داری نیز به شمار می‌آید.

وزارت انرژی
-ارنست مونیز: وزیر سابق انرژی، استاد فیزیک و سیستم‌های مهندسی در دانشگاه ام. آی. تی. او مشاور غیررسمی تیم بایدن در مسائل مربوط به انرژی بود و در دولت اوباما نیز در مذاکرات هسته‌ای با ایران نقشی اساسی داشت. وی ارتباطات گسترده‌ای در بخش سوخت‌های فسیلی دارد و ممکن است فعالان محیط زیست از مخالفان اصلی وی باشند.
-الیزابت شروود رندال: معاون سابق وزیر انرژی
-آرون ماجومدار: استاد مهندسی در دانشگاه استنفورد، سرپرست سابق معاونت وزارت انرژی

وزارت کشور
-تام اودال: سناتور نیومکزیکو، دادستان کل سابق نیومکزیکو. پدر اودال در دولت‌های کندی و جانسون مجموعا به مدت ۸ سال وزیر کشور بود.
-مارتین هاینریش: سناتور نیومکزیکو
-دب هالند: نماینده نیومکزیکو در مجلس نمایندگان، رئیس سابق دفتر حزب دموکرات در نیومکزیکو

وزارت کشاورزی
-هایدی هایتکامپ: سناتور سابق و دادستان کل پیشین داکوتای شمالی. دونالد ترامپ هم در سال ۲۰۱۶ قصد داشت وی را به وزارت کشاورزی منصوب کند. وی یک چهره میانه‌رو قلمداد می‌شود اما گروه‌های طرفدار محیط زیست از منتقدان او هستند.
-مارسیا فاج: نماینده ایالت اوهایو در مجلس نمایندگان
-چری باستوس: نماینده ایلینوی در مجلس نمایندگان

وزارت کار
-جولی سو: وزیر آژانس کار و توسعه نیروی کار در کالیفرنیا. بایدن وعده داده است که موقعیت کارگران را تقویت کرده و طبقه متوسط را احیا کند. بنابراین، انتظار می‌رود سو را به عنوان یک چهره ترقیخواه به وزارت کار منصوب کند.
-بیل اسپریگز: استاد اقتصاد دانشگاه هاروارد، دستیار سابق وزیر کار
-اندی لوین: نماینده میشیگان در مجلس نمایندگان. سرپرست سابق مدیریت وزارت انرژی، کار و رشد اقتصادی در دولت ایالتی میشیگان
--تام پرز: رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها، وزیر سابق کار، دستیار سابق دادستان کل در حقوق مدنی. او نامزد تصدی وزارت دادگستری نیز است.
-سارا نلسون: رئیس اتحادیه خدمه هواپیما
-برنی سندرز: سناتور ایالت ورمونت، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

وزارت مسکن و توسعه شهری
-الوین براون: شهردار سابق جکسون‌ویل در فلوریدا، مدیر اجرایی سابق هیات تقویت جوامع در کاخ سفید. براون در دولت بیل کلینتون در وزارتخانه‌های مسکن و توسعه شهری، کشاورزی و بازرگانی کار می‌کرد.  
-کیشا لنس باتمز: شهردار آتلانتا، عضو سابق شورای شهر آتلانتا
-کارن باس: نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان، رئیس سابق مجمع کالیفرنیا
-دایان ینتل: رئیس و مدیر اجرایی بنیاد «ائتلاف ملی مسکن برای افراد کم درآمد»
-موریس جونز: معاون سابق وزیر مسکن و توسعه شهری در دولت اوباما

وزارت آموزش
-لیلی اسکلسن گارسیا: معلم ابتدایی، رئیس سابق اتحادیه ملی آموزش. بایدن وعده داده است که یک معلم و مقام صنفی را در راس وزارت آموزش قرار داده است. این وعده، گارسیا را به بهترین گزینه وزارت تبدیل کرده است.
-رندی وینگارتن: رئیس فدراسیون معلمان آمریکا
-لیندا دارلینگ هموند: استاد دانشگاه استنفورد، رئیس و مدیر اجرایی موسسه سیاستگذاری آموزشی

وزارت کهنه‌سربازان
-پت بوتیجیج: شهردار سابق شهر «ساوث بند» در ایالت ایندیانا، نامزد سابق ریاست جمهوری. اطرافیان بوتیجیج تلاش می‌کنند تا وی بجای تصدی وزارت کهنه‌سربازان سمتی در حوزه سیاست خارجی دولت بایدن باری خود بیابد.
-جیسیون کاندر: رئیس پروژه جامعه کهنه‌سربازان، وزیر سابق خارجه در دولت ایالتی میسوری
--تامی داکورث: سناتور ایالت ایلینوی، دستیار وزیر کهنه‌سربازان و افسر سابق ارتش. او نامزد تصدی وزارت دفاع نیز به شمار می‌آید.

نماینده تجاری آمریکا
-جیمی گومز: نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان. او عضو کارگروه کاری مجلس نمایندگان برای مذاکره در مورد توافق تجاری دولت ترامپ با مکزیک و کانادا بود.  
-نلسون کانینگهام: مشاور ویژه سابق کاخ سفید در امور نیمکره غربی، کنسول سابق کمیته قضایی سنا

آژانس حفاظت از محیط زیست
-وزیر سابق منابع طبیعی در دولت ایالتی کالیفرنیا، رئیس هیات منابع هوایی کالیفرنیا
-جی اینزلی: فرماندار ایالت واشنگتن
-هیتر مک‌تیر تونی: مدیر سابق منطقه جنوب شرق در آژانس حفاظت از محیط زیست

سفیر آمریکا در سازمان ملل
-وندی شرمن: معاون سابق وزارت خارجه آمریکا. وی نقشی محوری در مذاکرات هسته‌ای دولت اوباما با ایران داشت. شرمن در وزارت خارجه دولت بیل کلینتون نیز فعالیت کرده بود.
-پت بوتیجیج: شهردار سابق شهر «ساوث بند» در ایالت ایندیانا، نامزد سابق ریاست جمهوری. وی در عین حال، نامزد تصدی وزارت کهنه‌سربازان است.


دو شنبه 19 آبان 1399 - 15:27:15