سرتیپ حیدری : هیچ خطری مرزهای شمال غرب ایران را تهدید نمی‌کند

شنبه 17 آبان 1399 - 8:55:37
سرتیپ حیدری : هیچ خطری مرزهای شمال غرب ایران را تهدید نمی‌کند

تهران - الکوثر : فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هیچ خطری مرزهای شمال غرب کشور را تهدید نمی‌کند، بر لزوم آرامش و پیگیری مناقشه قره باغ از طریق گفتگو و مذاکره میان باکو و ایروان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در خصوص نگرانی‌های به وجود آمده به علت درگیری‌ در منطقه قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: ایران با هر دو کشور همسایه خود اشترکات زیادی دارد و توصیه ایران به جمهوری آذربایجان و ارمنستان احترام به قوانین بین‌المللی، حفظ مرزهای بین‌المللی و حل و فصل مشکلات از طریق گفتگو و مذاکره است.

سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تغییر در ژئوپلیتیک منطقه را نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: حفظ ژئوپلیتیک منطقه خط قرمز ایران است و هیچ قدرتی نباید در صدد تغییر در جغرافیای منطقه باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، هدف اصلی از استقرار یگان‌های ارتش در مناطق مرزی را حفاظت از حریم‌ مرزها به‌عنوان خطوط قرمز کشور دانست و گفت: ارتش با حضور در کنار مردم ایران، امنیت و آرامش آن‌ها را تأمین می‌کند.

مناطق مرزی استان آذربایجان شرقی ایران در شهرستان خداآفرین به طول 135 کیلومتر در مجاورت خطوط جنگ قره باغ میان نظامیان جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان است. 

از ابتدای دور جدید مناقشه قره باغ، تاکنون ده‌ها راکت خمپاره طرفین درگیر به اراضی ایران در شهرستان خداآفرین برخورد کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 17 آبان 1399 - 8:55:28