نگهداری نامه منتسب به پیامبر اکرم (ص) خطاب به امپراتور روم در اردن +عکس

چهار شنبه 14 آبان 1399 - 9:26:48
نگهداری نامه منتسب به پیامبر اکرم (ص) خطاب به امپراتور روم در اردن +عکس

تهران- الکوثر: نامه منتسب به پیامبر اکرم (ص) به «هرقل» امپراتور روم که در آن، امپراتور روم به دین اسلام فراخوانده شده است، در مسجد ملک حسین اردن نگهداری می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نامه منتسب به پیامبر اکرم (ص) که خطاب به هرقل، امپراتور روم و بیزانس نوشته بودند در مسجد ملک حسین اردن نگهداری می‌شود.
 
در متن این نامه آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم من محمد عبد عبدالله و رسوله إلى هرقل عظيم الروم، سلام على من اتبع الهدى، أما بعد فإني أدعوك بدعوة الإسلام، أسلم تسلم يؤتك الله أجرك مرتين وإن توليت فإن عليك إثم الأريسيين.
 
"قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى كَلَمَةٍ سَوَاء بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلاَ يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ."


 
به نام خداوند بخشنده مهربان
از محمد بنده و فرستاده خدا به هرقل، بزرگ روم. درود بر کسی که از هدایت پیروی کند. اما بعد، من تو را به آیین اسلام فرا می‌خوانم اسلام بیاور تا سالم بمانی و اسلام بیاور تا خدا دو بار تو را پاداش دهد و اگر از پذیرش آن سر باز زدی، گناه اریوسیان (فرقه‌ای از مسیحیت که بوسیله اسقف اریوس در سال 310 میلادی پایه‌گذاری شد) بر گردن توست. 
 
و ای اهل کتاب، بیایید از آن کلمه حق که میان ما و شما یکسان است پیروی کنیم که به جز خدای یکتا را نپرستیم، و چیزی را با او شریک قرار ندهیم، و برخی برخی را به جای خدا به ربوبیّت تعظیم نکنیم. پس اگر از حق روی گردانند بگویید شما گواه باشید که ما تسلیم فرمان خداوندیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 14 آبان 1399 - 9:26:42