ترامپ پیشاپیش به فکر پیروزی و اعلام نتایج است

دو شنبه 12 آبان 1399 - 10:24:23
 ترامپ پیشاپیش به فکر پیروزی و اعلام نتایج است

تهران- الکوثر: دونالد ترامپ در نظر دارد به محض آنکه احساس کند در انتخابات دست برتر را دارد سه شنبه شب اعلام پیروزی زودهنگام کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه اینترنتی آکسیوس، دونالد ترامپ به چند نفر از افراد مورد اعتماد خود گفته سه شنبه شب حتی اگر به نظر برسد از جو بایدن رقیب دموکرات خود جلوتر است، اعلام پیروزی خواهد کرد. این مطلب را سه نفر از افراد مطلع از این اظهار نظر خصوصی ترامپ مطرح کرده اند.

بر اساس این گزارش، ترامپ در حالی این طرح را در نظر دارد که حتی نتایج آرای الکترال کالج در ایالت های مهمی مانند پنسیلوانیا شمارش نشده باشند.

آکسیوس همچنین نوشته ترامپ در نظر دارد اگر با شمارش رای ‌‌های پستی در روزهای بعد، نتیجه تغییر یابد، نتایج جدید را زیر سوال ببرد و بگوید که دموکرات ها، انتخابات را دزدیده اند.
این در حالیست که  بازار گمانه‌زنی‌ها و نظرسنجی‌ها  همچنان  داغ است. حدود ۱۰۰ میلیون نفر تا کنون یا به شکل پستی یا حضوری، رای خود را در صندوق‌ها ریخته‌اند. به‌رغم آن، دو رقیب انتخاباتی همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سرنوشت این انتخابات را به سود خود رقم بزنند.

بر اساس نظرسنجی‌ها بایدن پیشتاز است. او با ۵۱ درصد در برابر ۴۴ درصد از ترامپ سبقت گرفته است. پیشتازی هیلاری کلینتون در انتخابات چهار سال پیش اما منجر به پیروزی قطعی او در انتخابات نشد. از این رو، بایدن و ترامپ، هر دو برآنند تا واپسین لحظه به فعالیت‌های انتخاباتی خود ادامه دهند.

فرد پیروز در این انتخابات نیاز به دست‌کم ۲۷۰ رای دارد. تا کنون بایدن می‌تواند نسبت به کسب ۱۱۸ رای مطمئن باشد. احتمال کسب ۹۸ رای دیگر نیز تقریبا قطعی است. در مقابل ترامپ در حال حاضر ۵۷ رای را به طور قطعی دارد و می‌تواند بر کسب ۶۸ رای دیگر نیز با احتمال زیاد مطمئن باشد.

موضوع بر سر ۱۹۷ رای دیگر است. در این بین، ایالت‌هایی همچون تگزاس، ویسکانسین، پنسیلوانیا و فلوریدا می‌توانند نقش مهمی در پیروزی یکی از دو رقیب ایفا کنند.


دو شنبه 12 آبان 1399 - 10:24:13