پخش فیلم سینمایی ماندگار محمد رسول‌الله در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) از شبکه الکوثر

یک شنبه 11 آبان 1399 - 17:37:5
پخش فیلم  سینمایی ماندگار  محمد رسول‌الله در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) از شبکه الکوثر

تهران- الکوثر: فیلم سینمایی «رسالت» معروف به محمد رسول‌الله به کارگردانی مرحوم مصطفی عقاد روز میلاد پیامبر اكرم (ص) از شبکه الکوثر پخش می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این فيلم سينمائي به زبان عربی روز سه شنبه ساعت ١٢ ظهربه وقت تهران پخش و ساعت ١ بامداد هم تکرار می شود.
فیلم سینمایی رسالت یا همان محمد رسول‌الله  در سال ۱۹۷۶میلادی تولید شد و داستان زندگی پیامبر گرامی اسلام را از چهل سالگی تا وفات و در واقع  دوران صدر اسلام را به تصویر می‌کشد.
بازیگران این فیلم از جمله آنتونی کوئین و ایرنه پاپاس از بازیگران مطرح هالیوود بودند.

از وقایع تاریخی مهمی که در این فیلم به تصویر کشیده شده‌اند می‌توان به بعثت پیامبر(ص)، قتل سمیه ، اسلام آوردن و شکنجهٔ بلال حبشی، جنگ بدر، جنگ احد، هجرت مسلمانان از مکه به مدینه، فتح مکه و… اشاره کرد.
از شخصیت‌های تاریخی مهمی که در این فیلم تصویر شده‌اند می‌توان به: حمزة بن عبدالمطلب، زید پسر حارثه، هند، ابوسفیان، سهیل بن عمرو، وحشی پسر حرب، ابوطالب، ابولهب، ابوجهل، سمیه، بلال حبشی، هراکلیوس (پادشاه وقت روم)، نجاشی (پادشاه وقت حبشه)، خسروپرویز (پادشاه وقت ایران) اشاره کرد. 
 

                                                                                                                 سکانس زیبایی از  فیلم محمد رسول الله لحظه علنی شدن اسلام

مصطفی عقاد تهیه‌کننده و کارگردان سوری-آمریکایی که آثاری به یادماندنی را در تاریخ اسلام از خود به یادگار نهاد نگاهی ویژه به مناسبات ایدئولوژیک و مذهبی داشت و با تعلق خاطر به اولیای دین و فارغ از گرایش‌های فرقه‌ای، اثرهایی ماندگار را خلق کرد که تاثیر این اعتقاد و اندیشه وی در ساخته‌های هنری و سینمایی وی به خوبی قابل درک و تحلیل است.
 

 مصطفی عقاد کارگردان فیلم محمد رسول الله  در یکم ژانویه ۱۹۳۰ میلادی در سوریه دیده به جهان گشود. او هفت برادر و خواهر دیگر نیز داشت. در جوانی برای تحصیل در رشته سینما به کالیفرنیای آمریکا رفت و بعد هم مشغول کار شد. همین سرنوشت در فیلمسازی او نیز تکرار شد به طوری که پس از چند سال کار برای ادامه فعالیت حرفه ای خود رهسپار آمریکا شد.  مسلمانان او را با آثاری چون محمد رسول‌الله(ص) و شیر صحرا می‌شناسند.
مصطفی عقاد و دخترش سال‌ها بعد در یک عملیات تروریستی توسط القاعده در یکی از هتل‌های اردن کشته شدند.


یک شنبه 11 آبان 1399 - 17:35:11