عراقچی : ایران به دنبال برقراری صلح در منطقه است

چهار شنبه 7 آبان 1399 - 11:14:50
عراقچی : ایران به دنبال برقراری صلح در منطقه است

تهران - الکوثر : "سیدعباس عراقچی" معاون سیاسی وزیر خارجه ایران سه شنبه شب در بدو ورود به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، با اشاره به طرح ابتکاری پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران درخصوص حل مناقشه قره باغ تصریح کرد، تهران  برای برقراری صلح در منطقه تلاش می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "عراقچی" با بیان اینکه سفرش به باکو در چارچوب یک سفر دوره‌ای به آن دسته از کشورهای منطقه که در پایان دادن به درگیری‌های اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاثیر گذار هستند، انجام می شود خاطرنشان کرد، هدف اصلی سفر ارائه ابتکار پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل این مخاصمه و رسیدن به صلح پایدار میان دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان و به تبع آن منطقه است.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران، بحث خاتمه اشغال سرزمین های جمهوری آذربایجان را  یک عنصر مهم در طرح ابتکاری ایران عنوان کرد و افزود: حفظ حقوق اقلیت‌ها و حقوق بشر دوستانه پایه دیگر طرح ابتکاری ایران برای پایان مناقشه قره باغ است.

عراقچی در ادامه خاطرنشان کرد، خاتمه مخاصمه و شروع گفت وگوها با کمک کشورهای تاثیرگذار با هدف تضمین صلح از دیگر محورهای اصلی طرح ابتکاری جمهوری اسلامی ایران است.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران همچنین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را دو کشور دوست و همسایه برشمرد و گفت: ایران همواره از تلاش های جمهوری آذربایجان برای آزادسازی شهرها و مناطق اشغال شده خود حمایت می کند.

 دیدار با  "شاهین مصطفی اف" معاون نخست وزیر، "جیهون بایرام اف" وزیر خارجه، "حکمت حاجی اف" دستیار رئیس جمهوری و دیگر مقامات جمهوری آذربایجان از جمله برنامه های سفر عراقچی به باکو است.

عراقچی پس از دیدار و گفت وگو‌ با مقامات جمهوری آذربایجان به مسکو و ایروان و در ادامه به آنکارا سفر خواهد کرد تا به تبیین طرح ابتکاری پیشنهادی ایران برای حل مناقشه قره باغ بپردازد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 آبان 1399 - 11:10:18