نماینده ایران در سازمان ملل : برجام یک تعهد یک‌طرفه برای ایران نیست

جمعه 2 آبان 1399 - 14:5:50
نماینده ایران در سازمان ملل : برجام یک تعهد یک‌طرفه برای ایران نیست

تهران - الکوثر : نماینده ایران در کمیته یکم مجمع عمومی سازمان ملل متحد برنامه موشکی ایران را مطابق قوانین بین‌المللی دانست و خطاب به اروپایی‌ها گفت: برجام یک تعهد یک‌طرفه برای ایران نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حیدر علی بلوجی در نشست کمیته یکم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاسخ به برخی ادعاهای مطرح شده از سوی انگلیس و فرانسه درباره برنامه موشکی ایران این مطلب را مطرح کرد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران افزود: برجام یک تعهد یک طرفه نیست که فقط توسط ایران پذیرفته شده باشد، بلکه تعهدات فردی را نسبت به سایر شرکت کنندگان آن از جمله سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) مشخص می‌کند.

بلوجی تاکید کرد: طرف های اروپایی به جای فشار آوردن بر ایران، تعهدات خود را اجرا و همچنین از نقض برجام ، قطعنامه ۲۲۳۱ و از اعمال مجازاتهای غیرقانونی حداکثری علیه ایران جلوگیری کنند.

وی همچنین در ادامه با رد ادعاهای نماینده صهیونیستی در سازمان ملل متحد، اظهار کرد: اسرائیل موجودیتی است که همچنان در سرزمین‌های اشغالی تبعیض ساختاری اعمال می‌کند.

نماینده ایران در کمیته خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: در مورد حقوق بشر، فقط در مدت یک سال در شورای حقوق بشر سازمان ملل، اسرائیل مورد توجه ۷۰ درصد تقریبا ۵۰ قطعنامه محکومیت شورا قرار گرفته است، ۶۰ درصد از ۱۰ مورد جلسات ویژه شورا و ۱۰۰ درصد از پنج ماموریت تحقیق و تفحص شورای حقوق بشر به این رژیم تعلق دارد.

بلوجی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با تولید انبوه کلاهک هسته‌ای از قابلیت سلاح اتمی عملیاتی برخوردار است، گفت: اسرائیل باید در مورد عدم اشاعه یا عدم رعایت قوانین صادق باشد و از دروغگویی و اتهام‌زنی به سایر کشورها دست بردارد.

نماینده ایران در کمیته یکم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصریح کرد: جامعه بین‌الملل باید رژیم اسرائیل را وادار کند که هرگونه بهانه را برای پیوستن به مذاکرات ایجاد خاورمیانه عاری از همه سلاح‌های کشتار جمعی تحت سازمان ملل متحد کنار بگذارد و در بحث‌ها و کنفرانس آن شرکت کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 2 آبان 1399 - 13:58:39