گانتس دوباره تهدید به برگزاری انتخابات کرد

سه شنبه 29 مهر 1399 - 15:22:15
گانتس دوباره تهدید به برگزاری انتخابات کرد

تهران- الکوثر: رئیس حزب آبی- سفید رژیم صهیونیستی نسبت به دور چهارم انتخابات در صورت عدم تصویب بودجه سال ۲۰۲۱ هشدار داد و گفت که آماده نیست در سایه شرایط سیاسی کنونی، در گرو کسی باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی- سفید بار دیگر هشدار داد که اگر بودجه سال ۲۰۲۱ تصویب نشود، ممکن است تل آویو خود را در مقابل دور چهارم انتخابات ببیند.

بنی گانتس در جلسه فراکسیون پارلمانی خود، به شدت از نحوه تعامل دولت با مساله بودجه انتقاد کردو گفت: آماده نیست در سایه شرایط کنونی، گروگان یک نفر دیگر باشد.

بنی گانتس تصریح کرد که با رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی و با ده‌ها کارشناس نشست داشته است و توافق نظری میان آنها درمورد ضرورت تصویب بودجه برای سال آتی وجود دارد.

گانتس پیش از این هم گفته بود که اگر دولت انجام ماموریت‌های خود را آغاز کند، وی آماده ادامه همکاری است، اما اگر این امر رخ ندهد، چندین گزینه وجود دارد، یا اینکه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) منحل شود یا "راه دیگری انجام شود که ما آن را درست می‌دانیم".

پیشتر گابی اشکنازی و اوی نیسان کورن، دو عضو این حزب تهدید به انحلال دولت و برگزاری انتخابات جدید در صورت عدم پیشرفت در مسائل مبرم تا پایان ماه جاری همچون مساله بودجه و عزل و نصب‌ها و جلسات دولت کرده بودند.

اشکنازی گفته بود: مسائل آنطور که برای آن برنامه ریزی شده است، پیش نمی‌رود و اگر این امر تغییر نکند، کار فیصله پیدا خواهد کرد.

اختلافات عمیقی میان ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو و گانتس درباره مسائل مهمی از جمله بودجه وجود دارد.


سه شنبه 29 مهر 1399 - 13:18:47