دریادار خانزادی : نیروی دریایی ارتش ، نیازی به خرید تسلیحات ندارد

دو شنبه 28 مهر 1399 - 11:36:52
دریادار خانزادی : نیروی دریایی ارتش ، نیازی به خرید تسلیحات ندارد

تهران - الکوثر : فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با بیان اینکه تسلیحات دریایی ساخت داخل توان رقابت بالایی با نمونه‌های خارجی دارند، گفت، نیروی دریایی ایران به نقطه‌ای از توانمندی و خودکفایی دست یافته است که نیازی به خرید تسلیحات ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اینکه با توجه به برداشته شدن محدودیت‌های تسلیحاتی ایران از روز گذشته ، این نیرو چه نیازهایی برای خرید تسلیحات دریایی دارد، اظهار کرد: «تحریم‌های تسلیحاتی را برای نیروی دریایی یک شوخی می‌دانیم».

دریادار خانزادی با بیان اینکه ایران در یک دوره‌هایی برای تهیه اقلام یدکی و تسلیحات به شدت احساس نیاز می‌کرد، افزود: اما امروز در نیروی دریایی اینکه تحریم تسلیحاتی برداشته شده یا ادامه پیدا کند چیز تاثیرگذاری نیست چون این نیرو هر آنچه را نیاز داشت، از انواع توپ و اژدر و شناور ساخته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین تاکید کرد: تسلیحات تولید ایران در حد بالایی از کیفیت و جذابیت‌های قیمتی قرار دارند و این امکان وجود دارد تا در رقابت با نمونه‌های خارجی رقابت موفقی داشته باشند.

بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از 18 اکتبر همه محدودیت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو سازمان ملل متحد که پیش از این علیه برخی شهروندان و مسئولان نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 مهر 1399 - 11:32:52