سرتیپ حاتمی : ایران جزء شش قدرت پهپادی جهان است

دو شنبه 28 مهر 1399 - 9:38:24
سرتیپ حاتمی : ایران جزء شش قدرت پهپادی جهان است

تهران - الکوثر : وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره به اینکه فشار و تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها طی سالیان متمادی اعمال کردند، موجب پیشرفت ایران در حوزه دفاعی شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز می‌تواند 90 درصد نیازهای دفاعی خود را در داخل کشور تولید و تأمین کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» شامگاه یکشنبه در برنامه تلویزیونی "تیتر امشب" با اشاره به پایان خودکار تحریم های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران،‌افزود: رسیدن به یک چنین توانمندی برای آمریکایی‌ها بسیار سخت است؛ آنان تاکنون به دروغ به دنیا گفته اند که کشوری بدون پشتیبانی آمریکا نمی‌تواند کاری کند.

سرتیپ حاتمی، اهمیت بیشتر لغو تحریم تسلیحاتی ایران را از نگاه دشمنان جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان به ویژه آمریکایی‌ها در یک سال گذشته تلاش خود را انجام دادند که یا این محدودیت‌ها برداشته نشود یا محدودیت های جدید اعمال شود به نحوی که همه حیثیت خود را روی این کار گذاشتند؛ اما حیثیت آنان از بین رفت و اتفاقی برای امریکا افتاد که برای هیچ کشوری در شورای امنیت نیفتاده است.

امیر حاتمی درباره اظهارات "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه هیچ کشوری حق داد و ستد تسلیحاتی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد نیز گفت: با برخی از کشورها مذاکره شده است و زمینه ها برای تبادلات هم برای فروش و هم تامین یک سری نیازمندی ها کاملا فراهم است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره به اینکه سلسله شکست‌های آمریکا با اتفاقی که در شورای امنیت افتاد در حال کامل شدن است، گفت:  شکست های مختلفی آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر داشتند به خصوص دولت کنونی این کشور که یک بی اعتمادی جهانی را درباره حاکمان آمریکا رقم زد و منجر به چنین افتضاحی در شورای امنیت شد که غیر قابل باور بود.

امیر حاتمی با تاکید مجدد بر ظرفیت خوداتکایی درباره توان موشکی ایران گفت: یکی از موضوعاتی که حتی دشمنان  بر آن اذعان دارند این است که امروز جمهوری اسلامی ایران یک قدرت موشکی قابل اعتنا در دنیا است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، استفاده سوء نکردن تسلیحات علیه دیگران را از مقرراتی دانست که جمهوری اسلامی پایبند به آن است و گفت: برخی کشورها برای پول همه کار را انجام می‌دهند مثلا از شورای امنیت مجوز گرفتند و عربستان و امارات را به جان مردم یمن انداختند تا تسلیحات خود را بفروشند. 

امیر حاتمی با بیان اینکه بدون اغراق ایران جزو 6 قدرت اول پهپادی جهان است، گفت: تجهیزات ایرانی از کیفیت و قیمت بسیار خوبی برخوردار است.

سرتیپ حاتمی درباره اینکه دکترین دفاعی جمهوری اسلامی در منطقه چه تاثیری می تواند داشته باشد، اظهار کرد:  سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک سیاست روشن است و اینکه صلح و ثبات و امنیت را برای منطقه و جهان می‌خواهد.

امیر حاتمی دلیل هزینه نظامی بالای دنیا را وضعیت حاکم بر جهان و به ویژه یکجانبه گرایی آمریکا در سه چهار سال گذشته برشمرد و اضافه کرد:  شاید یکی از علت‌هایی که آمریکایی ها می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران وارد این عرصه نشود یا با تاخیر وارد شود هم همین باشد.

روز یکشنبه محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در پنجمین سالگرد حصول برجام به صورت خودکار پایان یافت و از این به بعد محدودیت صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدا و به مقصد ایران لغو و محدودیت سفر 23 شخص حقوقی موضوع فهرست قطعنامه 2231 خاتمه یافت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 مهر 1399 - 9:4:7