زیاد نخاله: کشورهای عربی وارد خانه اطاعت از اسرائیل شدند

چهار شنبه 16 مهر 1399 - 9:21:9
زیاد نخاله: کشورهای عربی وارد خانه اطاعت از اسرائیل شدند

تهران- الکوثر: دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در سخنرانی به مناسبت سی‌وسومین سالروز تاسیس جنبش جهاد اسلامی تحت عنوان "قدس وعده‌گاه ماست" گفت: شاهد موجی از عادی سازی عربی با دشمن در چارچوب وارد کردن منطقه با تاریخ و تمدنش به خانه فرمانبرداری از رژیم صهیونیستی هستیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از سایت العهد، زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: آنها می‌خواهند دشمن صهیونیستی قدرت اصلی سلطه‌جو و ناظر بر احیای منطقه شود. آنها برای نابودی هویت ما به عنوان امت عربی و اسلامی با نابودی تاریخ و عقیده ما تحت عنوان توافقنامه "ابراهیم" پروژه سازش با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تلاش کردند.

نخاله ادامه داد: با این صلح خیالی می‌خواهند منطقه را از هم بپاشند و متاسفانه گامی خطرناک برداشتند ما مشاهده کردیم اتحادیه عرب سکوت کرد و عاجز و فلج شده و موضعش در قبال توافق عادی سازی شاخصی بر ضعف موضع کلی عربی است. 

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: طرح تسلیم شدنی که آمریکا برای آن تلاش کرد با مخالفت قاطع و گسترده فلسطینی روبه‌رو شد و ملت فلسطین مانع اصلی مقابل طرح الحاق کرانه باختری و یهودی سازی است که هدف پایان دادن رویای تشکیل کشور فلسطین در بقیه مناطق فلسطینی را دنبال می‌کند.

او تاکید کرد: جنبش با تمام گروه‌های مقاومت در برابر طرح صهیونیستی - آمریکایی در منطقه و جهان هم‌پیمان است. او اشاره کرد، اولویت فلسطینی اکنون تدوین برنامه ملی صریح مقاومت است اما هرگز نتایج آن به آنچه در ابتدای طرح اسلو رد شد، بازنخواهد گشت. 

نخاله بر اهمیت پایبندی به مذاکرات ملی برای خروج از تنگنایی که مساله فلسطین گرفتار آن است، تاکید کرد تا همه به یکسان به تدوین برنامه ملی متناسب با حجم فداکاری‌های ملت و مبارزاتش برسند. 

لزوم و اهمیت پایان محاصره نوار غزه و برداشتن محاصره از این منطقه به دلیل اختلافات داخلی از دیگر نکات مورد تاکید نخاله بود. 

او در پایان از خانواده‌های اسیران و بازداشت‌شدگان در زندانی رژیم صهیونیستی تشکر کرد و دشمن را مسؤول جان اسیران به خصوص اسیر مجاهد برادر ماهر الاخرس دانست.


چهار شنبه 16 مهر 1399 - 9:21:2