خطیب‌زاده : مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا انجام نشده است

دو شنبه 7 مهر 1399 - 13:16:42
خطیب‌زاده : مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا انجام نشده است

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اخبار مطرح شده مبنی بر مذاکره بین ایران و آمریکا در عُمان را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست خبری در واکنش به اخبار مطرح شده مبنی بر مذاکره ایران و آمریکا در عُمان گفت، مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا انجام نشده است و اینها مصرف داخلی دارد و شاید به درد «دونالد ترامپ» بخورد.

خطیب‌زاده با بیان اینکه ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین الملل و روابط آمریکا و ایران ندارد افزود، ترامپ باید خطای خود را بپذیرد و این جنگ غیربشری و همه جانبه و تحریم‌های ظالمانه ضد ایران را متوقف کند و تمام خسارت‌هایی که به ملت ایران از مسیر این جنگ وارد کرده است، جبران کند، شاید وقتی اینها را انجام داد در گوشه‌ای از اتاق برجام، جایی برای خود پیدا کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره درگیری رخ داده میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیز اظهار کرد، آتش بس فوری، ترک مخاصمات و آغاز گفت و گوهای دوجانبه، تنها راه حل بحران میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه منطقه تحمل خشونت بیشتر را ندارد تصریح کرد، ایران آماده است از همه ظرفیت‌ها برای حل مسئله میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره مذاکرات بین الافغان و روند صلح افغانستان هم گفت، بر خلاف کشور‌هایی که مردم بیگناه را بمباران و به بهانه‌های واهی افغانستان را سال‌ها اشغال نظامی کرده اند، ایران از گفتگو‌های بین الافغان حمایت می‌کند.

خطیب‌زاده همچنین با بیان اینکه ایران تعرض به اماکن دیپلماتیک را به هر شکلی مردود می‌داند، اظهار کرد، در چند ماه گذشته، اماکن ایران با تحریک دولت های خارجی مورد تعرض قرار گرفته و تهران از دولت عراق خواسته‌است تمامی تلاش خود را به کار گیرد تا از این تحرکات جلوگیری کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 مهر 1399 - 12:59:48