رونمایی از نخستین راکت‌ هدایت‌شونده هوا به سطح ساخت ایران

دو شنبه 7 مهر 1399 - 9:17:57
رونمایی از نخستین راکت‌ هدایت‌شونده هوا به سطح ساخت ایران

تهران - الکوثر : نخستین راکت‌ هدایت‌شونده هوا به سطح ساخت ایران در نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در تهران افتتاح شد.
راکت‌های 80 میلیمتری "فدک" به عنوان نخستین راکت‌ هدایت شونده هوا به سطح در این نمایشگاه در کنار جنگنده سوخو 22 نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد.
راکت‌های "فدک" داری 4 بالک کنترلی نزدیک به دماغه است که به‌وسیله این بالک‌ها کار اصلاح مسیر و کنترل آن تا لحظه اصابت انجام می شود.
پیش از این، راکت‌های سطح به سطح در کالیبرهای مختلف به نمونه‌‌های هدایت شونده و نقطه زن تبدیل شده بودند ولی این نخستین بار است که راکت‌های هوا به سطح در ایران هدایت‌پذیر می‌شوند.
انواع راکت‌های فدک، بُردی در حدود 2 تا 4 کیلومتر و وزنی در حدود 11 تا 16 کیلوگرم دارند و سرعت پروازی آن هم تا 700 متر بر ثانیه می‌رسد.
علاوه بر راکت‌های فدک، یک بمب جدید و موشک آذرخش نیز به تسلیحات سوخو 22 سپاه پاسداران افزوده شده است.
جدیدترین موشک بالستیک دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با نام "ذوالفقار بصیر" و با بُرد 700 کیلومتر در نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.
در این نمایشگاه بخشی از دستاوردها و توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه‌های موشکی، پهپادی، ماهواره‌ای و پدافند سامانه‌های کشف و شناسایی و جنگ الکترونیک و نیز دستاوردهای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی به نمایش درآمده است.
در نمایشگاه دائمی دستاورد‌ها و توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین تعدادی از پهپاد‌های متجاوز اعم از آمریکایی و صهیونیستی که توسط سامانه‌های پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران ساقط شده‌اند، به نمایش درآمده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 مهر 1399 - 8:34:1