روحانی : امروز زمان نه گفتن جهانیان به زورگویی و قلدری است

چهار شنبه 2 مهر 1399 - 9:29:59
روحانی : امروز زمان نه گفتن جهانیان به زورگویی و قلدری است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه "آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را"، تاکید کرد: امروز زمان نه گفتن جهانیان به زورگویی و قلدرمآبی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه‌شب (به وقت تهران) در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در هفتاد و پنجمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پخش شد، با اشاره به اینکه دوران سلطه و هژمونی به سرآمده است، اظهار کرد: دو بار "نه" قاطع شورای امنیت به استفاده ابزاری و غیرقانونی آمریکا از این شورا و  قطعنامه ۲۲۳۱، یک پیروزی نه برای ایران که برای دورانِ گذار نظام بین‌الملل در جهان پساغربی است که رژیم مدعی هژمونی، در چنین انزوای خودساخته ای، فرو رود.

روحانی با تاکید بر اینکه "زندگی با تحریم سخت است اما سخت‌تر از آن زندگی بدون استقلال است"، خاطرنشان کرد: ایران به عنوان کهن‌ترین دموکراسی در غرب آسیا، به مردم‌سالاری خود می‌بالد.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه برخی از حقوق بشر سخن می‌گویند ولی با فشار حداکثری، معیشت، سلامت و حتی حق حیات همه ایرانیان را هدف گرفته‌اند، افزود: خود و دست نشاندگانشان، در هرچه جنگ و اشغال و تجاوز در فلسطین و افغانستان و یمن و سوریه و عراق و لبنان و لیبی و سودان و سومالی است، مستقیماً به آتش‌افروزی مشغولند ولی ایران را مسئول شکست‌های محتوم‌شان در برابر اراده مردم منطقه می‌دانند.

روحانی همچنین با برشمردن بخش‌هایی از کارنامه درخشان ایران اسلامی به عنوان محورِ صلح و ثبات، مبارزه با اشغال و افراط و منادی گفتگو، یاد آور شد: برخی ادعا کردند که برای مبارزه با صدام به منطقه آمده‌اند، درحالی‌که خود، این هیولا را در جنگ تحمیلی علیه ایران تنومند ساختند و اکنون نیز از مبارزه با تروریسم و داعشی دم می‌زنند که خود آن را ایجاد کرده‌اند و برای این جنایت خود از ملتهای منطقه طلبکار هم هستند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فروش صدها میلیارد دلار سلاح به منطقه غرب آسیا و تبدیل آن به انبار باروت گفت، آمریکایی‌ها به دروغ ایران را متهم به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای می‌کنند، در حالی‌که جرمِ استفاده از سلاح هسته‌ای در تاریخ بشریت‌ را، تنها به نام خود ثبت کرده‌اند و تنها رژیم دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا، بازیگر خیمه شب‌بازی آن‌هاست. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 2 مهر 1399 - 5:43:23