صالحی : راه صیانت از چندجانبه‌گرایی، مقابله با رفتار مخرب آمریکاست

دو شنبه 31 شهریور 1399 - 18:50:51
صالحی : راه صیانت از چندجانبه‌گرایی، مقابله با رفتار مخرب آمریکاست

تهران - الکوثر : رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به تلاش واشنگتن برای نابود کردن برجام گفت: برای صیانت از چندجانبه‌گرایی راهی جز پایان دادن به رفتارهای مخرب آمریکا وجود ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که روز دوشنبه به صورت مجازی در مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخنرانی می‌کرد، افزود: ایران آمادگی خود را برای همکاری با جامعه جهانی اعلام می‌کند تا دیپلماسی و چندجانبه گرایی را به مرکز روابط بین الملل بازگرداند.
صالحی، از مخالفت جامعه جهانی با پیشنهاد آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ضد  ایران و رد ادعای آمریکا برای به‌کارگیری مکانیسم ماشه در برجام به نیکی یاد کرد و گفت: این یک دستاورد واقعی است که باید از آن صیانت کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با اشاره به توافق اخیر تهران و آژانس در خصوص مسائل پادمانی، تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اینک باید ثابت کند، در خصوص رویکرد بی‌طرفانه و رفتار حرفه‌ای خود، در ازای کسب آرامش کوته‌بینانه سازش نخواهد کرد.
صالحی همچنین با ابراز تاسف از فشارهای آمریکا برای دسترسی نداشتن ایران به مزایای توافق برجام، افزود: وظیفه کشورهای اروپایی عضو برجام  حائز اهمیت است و تروئیکای اروپایی به ویژه باید تعهدات برجامی خود را به طور کامل و موثر اجرا کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: حفظ برجام، مشروط به این است که تمام طرف‌های توافق به صورت متوازن تعهدات خود را اجرا کنند.
شصت‌وچهارمین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در وین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گشایش یافت.
در این نشست که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت نمایندگان، سفیران و مقامات ارشد 171 کشور عضو آژانس به صورت فیزیکی و فضای مجازی حضور دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 31 شهریور 1399 - 18:16:30