ظریف : ترامپ مسیرش را تغییر دهد

دو شنبه 31 شهریور 1399 - 9:15:35
ظریف : ترامپ مسیرش را تغییر دهد

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باید پیش از آنکه پمپئو شعار تبلیغاتی‌اش (عظمت را به آمریکا برگردانیم) را بیش از این به دستمایه خنده جهان بدل کند، مسیرش را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدجواد ظریف» یکشنبه در توییتر نوشت: «جهان می‌گوید هیچ‌یک از تحریم‌های شورای امنیت بازنگشته است اما آقای «ما دروغ گفتیم، ما تقلب کردیم، ما سرقت کردیم» کل جهان را که از زندگی در دنیای موازی او امتناع می‌کند، به تنبیه تهدید می‌کند». 

«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا پیش‌تر در اظهاراتی اعلام کرد: «من رئیس سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) بودم. ما دروغ می‌گفتیم، ما تقلب می‌کردیم، ما سرقت می‌کردیم و ....»

وزیر امور خارجه ایران همچنین در توییت دیگری با اشاره به توئیت پمپئو که از تحریم‌های سازمان ملل با عنوان تحریم‌های «ما» یاد کرده و از همه کشورها خواسته این تحریم‌ها را اجرا کنند، نوشت: مسئله‌ای که درباره مبتلایان به جنون دروغگویی - کسانی که نمی‌توانند از دروغگویی بیمارگونه دست بردارند - وجود دارد این است که آن‌ها عملاً در تور فریب خود گم می‌شوند.

پمپئو روز گذشته (شنبه) با وجود مخالفت جهانی، در بیانیه‌ای مدعی شد، تمام تحریم‌های سازمان ملل از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا درحالی مدعی از سرگیری تحریم‌ها شده است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد، نمی‌تواند در زمینه تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی اقدامی انجام دهد.

وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، بریتانیا و فرانسه) نیز امروز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: ادعای واشنگتن درخصوص بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران غیر قانونی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 31 شهریور 1399 - 9:9:31