روحانی : تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه بی نتیجه است

چهار شنبه 26 شهریور 1399 - 14:40:42
روحانی : تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه بی نتیجه است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه را شکست خورده و بی نتیجه خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به تلاشهای آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه افزود: مکانسیم ماشه برای کشورهای عضو برجام است؛ کشوری که برجام را خائنانه و آنرا بدترین توافق تاریخی آمریکا دانسته و از این توافق بین المللی خارج شده است، صلاحیت اظهار نظر درباره مکانیسم حق ماشه را ندارد. 
روحانی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ضد ملت ایران توطئه جدیدی را آغاز کند، تصریح کرد: اعضای شورای امنیت و سه کشور اروپایی در سطح سفیر به صراحت با استفاده از مکانیسم ماشه مخالفت کردند؛ چین و روسیه هم پیش‌قدم بودند و با زبان واضح مخالفت و بقیه اعضای شورای امنیت هم مخالفت کردند، بنابراین آمریکا نمی تواند از ساز وکارهای مطرح در برجام برای بازگشت تحریم های شورای امنیت ضد ایران استفاده کند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: به جز رژیم صهیونیستی و یکی دو کشور کوچک دیگر در منطقه که به کاخ سفید چسبیده‌اند، آمریکایی‌ها هیچ‌ کس دیگری را در دنیا ندارند.
روحانی همچنین با اشاره به از سرگیری روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه حاکمان برخی از کشورهای عرب منطقه نسبت آرمان ملت فلسطین پایبند نیستند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران هشدار داد همه عواقب وخیم در زمینه از سرگیری روابط با اسرائیل به عهده کشورهایی است که برخلاف مقررات وامنیت منطقه، با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 شهریور 1399 - 14:2:5