تاکید ظریف بر آمادگی ایران برای هر نوع مساعدت به روند صلح در افغانستان

چهار شنبه 26 شهریور 1399 - 9:28:6
تاکید ظریف بر آمادگی ایران برای هر نوع مساعدت به روند صلح در افغانستان

تهران - الکوثر : "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و "محمد حنیف اتمر" سرپرست وزارت خارجه افغانستان سه شنبه شب تلفنی درباره آخرین وضعیت گفت وگوهای بین‌الافغانی و نقش کشورهای همسایه در روند این گفت وگوها بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "ظریف" در این گفت وگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری گفت وگوهای بین الافغانی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع مساعدت به روند صلح در افغانستان تاکید کرد.

دو طرف در این گفت وگوی تلفنی همچنین در خصوص  روابط دو کشور در حوزه های مختلف  و در قالب سند جامع همکاری های راهبردی، رایزنی کردند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه و همزمان با آغاز گفت‌ وگوهای بین الافغانی بین دولت افغانستان، گروه‌های سیاسی و طالبان در دوحه در بیانیه ای از این گفت و گوها استقبال و ابراز امیدواری کرد، این گفت‌ وگوها بدون مداخله خارجی و تفاهم جامع بین‌ افغان‌ها به نتایج مطلوب بینجامد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه تصریح کرد، تمامی مسائل و معضلات در افغانستان از طریق گفت وگو و مذاکره قابل حل هستند و خروج مسئولانه نیروهای خارجی، پیش نیاز غیرقابل اجتناب برای رسیدن به صلح و امنیت در این کشور است.

 پس از چند دهه جنگ در افغانستان، مذاکرات میان دولت این کشور و هیأت طالبان از روز  شنبه در دوحه پایتخت قطر آغاز شد. 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار منطقه و جهان همواره به دنبال حل بحران های منطقه از جمله بحران افغانستان از طریق گفت وگو  و سیاسی بوده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده‌اند، محور تلاش ایران در افغانستان ایجاد ثبات، امنیت توسط دولت افغانستان در داخل این کشور است و تهران در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 شهریور 1399 - 9:24:51

دسته بندی :