عزم ایران و ترکیه برای گسترش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی

چهار شنبه 19 شهریور 1399 - 9:15:14
عزم ایران و ترکیه برای گسترش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی

تهران - الکوثر : رئیسان جمهوری ایران و ترکیه در پایان ششمین نشست شورای عالی روابط راهبردی دو کشور در بیانیه‌ای بر تداوم و گسترش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای تامین منافع مشترک تهران و آنکارا تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور در ششمین جلسه شورای عالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: توافقات دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری در حوزه انرژی و پتروشیمی، حمل و نقل و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و نفت و گاز می‌بایست توسط کمیسیون مشترک سرعت و وسعت بیشتری داشته باشد. 

روحانی در ادامه با بیان اینکه ایران و ترکیه همواره در حوزه‌های منطقه‌ای همکاری‌های نزدیکی داشته‌اند، افزود: از جمله همکاری‌های مهم منطقه‌ای تهران و آنکارا، همکاری در روند آستانه برای ایجاد ثبات و صلح در سوریه است که توانسته با همکاری کشور روسیه به توافقات خوبی در مبارزه با تروریسم برسد.

رئیس جمهوری ایران، موضوع فلسطین را از جمله مسایل مهم منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: توافق خیانت‌بار کشور امارات با رژیم صهیونستی تهدیدی برای امنیت منطقه و لطمه به جهان اسلام و آرمان فلسطین است. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز با تاکید بر ضرورت توسعه روابط همه‌جانبه آنکارا و تهران خاطرنشان کرد: ترکیه همواره آماده سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل و گردشگری در ایران است. 

اردوغان در ادامه با اشاره به توافق برخی کشورهای منطقه با رژیم اشغالگر قدس، گفت: این توافقات، خیانت آشکار به جهان اسلام است و قطعا خلاف مصالح ملت‌های مسلمان است.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین با تاکید بر همکاری‌های سه جانبه تهران – مسکو – آنکارا در قالب روند آستانه، گفت: ترکیه آمادگی دارد با تسریع در توافقات، همکاری‌های خود با ایران را در مبارزه با تروریسم و همکاری‌های منطقه ای بویژه درخصوص سوریه، گسترش دهد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 شهریور 1399 - 8:43:7