تاریخ بازگشایی مدارس از زبان رئیس جمهور

چهار شنبه 12 شهریور 1399 - 12:46:47
تاریخ بازگشایی مدارس از زبان رئیس جمهور

تهران- الکوثر: رئیس جمهور امروز جزئیات بازگشایی مدارس را در دولت تشریح و تاکید کرد هیچ دانش آموز ایرانی از تحصیل باز نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  آقای روحانی در جلسه هیئت دولت جزئیات تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را در خصوص بازگشایی مدارس تشریح کرد که مهمترین نکات آن به این شرح است:

- مدارس 15 شهریور  آغاز به کار می کنند.

- امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل محروم بماند.

- در کنار آموزش حضوری و همچنین آموزش از طریق شبکه های صدا و سیما، فضای مجازی هم در این زمینه فعال خواهد بود.

 

- این کار با در نظر داشتن تمامی شیوه نامه های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا با دقت و به خوبی انجام می گیرد، تا جوانان و نوجوانان ما در سلامت تحصیل خود رادامه دهند.

- امسال به طور طبیعی آموزش مرکب خواهد بود؛ ترکیبی از آموزش حضوری و غیر حضوری.

-  آن جاهایی که آموزش و پرورش می تواند با رعایت شیوه نامه  های بهداشتی کلاس منظم خود را تشکیل دهد و فاصله های لازم وجود دارد، معلمان سر کلاس می روند.

- اولویت اول ما آموزش حضوری است، البته باید همه شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.


- با ورود دانش آموز به مدرسه شستن دست ها، استفاده از ماسک، به کار گیری حرارت سنج، چگونگی نشستن سر کلاس و همچنین مراودات دانش آموزان در ساعات تفریح و ... شیوه نامه های بهداشتی کاملا رعایت شود.

- عزیز ما باید زمان خروج از خانه تا ورود به مدرسه و سپس خروج از مدرسه باید دستور العمل ها را رعایت کند، لذا خانواده ها، معلمان و همه افرادی که می توانند در این زمینه کمک کنند، باید دست به دست هم دهیم.

- در کنار آموزش حضوری و در مرحله دوم صدا و سیما را داریم، یعنی شبکه های لازم در سیما و بخش صدا به هر صورت لازم با آموزش و پرورش همکاری می کنند که البته در سال تحصیلی گذشته نیز این همکاری انجام گرفت، صدا و سیما حضور یافت و کمک کرد و امسال نیز باید تلاش بیشتری انجام گیرد.

- علاوه بر تحصیل حضوری در چارچوب شیوه نامه ها که در برخی مدارس هر روزه و در برخی نیز یک روز در میان بنا به شرایط ابلاغ خواهد شد، و همچنین علاوه بر حضور صدا و سیما برای آموزش، فضای مجازی هم در این زمینه فعال خواهد بود.
 

 


چهار شنبه 12 شهریور 1399 - 12:38:1