باید از درس‌های امام حسین (ع) بهره ببریم

دو شنبه 10 شهریور 1399 - 9:38:26
باید از درس‌های امام حسین (ع) بهره ببریم

تهران- الکوثر: نخست‌وزیر عراق با اشاره به این که قیام امام حسین (ع) و عاشورا درس‌های بسیاری برای بشریت داشته است، تاکید کرد باید از این درس‌ها بهره برد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی تلویزیونی به مناسبت روز عاشورا گفت: ملت عزیز عراق در این روز اندوهناک روز دهم ماه محرم که اهل بیت پیامبر (ص) مصیبت دیدند با شما سخن می‌گویم. اتفاقات و چالش‌های بزرگ در تاریخ ملت‌ها همواره درس‌هایی داشته که باید از آن استفاده و تبدیل به نیرویی سازنده و حامی ارزش‌های جامعه شود.

الکاظمی افزود: ما باید از درس‌هایی که امام حسین داده استفاده کنیم؛ امام حسین به ما درس انسانیت داد، خون او و خون تمام شهدای دیروز و امروز و فردا تمام نخل‌های عراق را رویانده و می‌رویاند. حسین (ع) کسی است که ما نسل به نسل با ارزش‌های او تربیت یافته ایم؛ حسین (ع) کسی است که جان خود را فدای اسلام کرد و سرزمین عراق را با پیکر مطهر خود مفتخر کرد. حسین (ع) زنده است در حالی که اثری از قاتلان او باقی نمانده است، همانگونه که اثری از آنان که خون پاک ملت عراق را ریختند باقی نخواهد ماند.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: والاترین تسلیت‌ها را تقدیم مرجعیت عالی، حضرت آیت الله سید علی سیستانی ادام الله ظله می‌دارم؛ مرجعیتی که از میراث حسین (ع) محافظت کرد و نپذیرفت تا اصول و ارزش‌های حسینی دستاویز مانور‌های سیاسی و قبیله‌ای قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: مرحله اول شفاف‌سازی حقیقت در مورد تظاهرات و موارد نقضی که صورت گرفت پایان یافته و مرحله آمارگیری در مورد زخمی‌ها و قربانیان این حوادث برای تحقق حقوقشان آغاز شده است.

الکاظمی گفت: در اجرای قانون علیه متجاوزان به اموال عمومی و خصوصی کوتاهی نخواهیم کرد و قطعا با تعرض به دستگاه‌های امنیتی و اماکن پزشکی به طور قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

نخست‌وزیر عراق گفت: به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم که ما را به خلا و بی‌دولتی بکشاند. انتخابات زودهنگام تعهد ثابت ما مقابل مردم عراق است. تصمیم گرفته ایم کمیته‌ای عالی را برای بررسی پرونده‌های فساد و جرایم بزرگ تشکیل دهیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 10 شهریور 1399 - 9:38:13