آسیب دیدگی 3 هزار خانواده در سیل اخیر افغانستان

یک شنبه 9 شهریور 1399 - 10:50:39
آسیب دیدگی 3 هزار خانواده در سیل اخیر افغانستان

تهران- الکوثر: وزارت امور رسیدگی به حوادث غیرمترقبه افغانستان اعلام کرد در سیلاب‌های اخیر در این کشور به 3 هزار خانواده خسارت وارد شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت امور رسیدگی به حوادث غیرمترقبه افغانستان اعلام کرد در سیلاب‌های اخیر در این کشور به 3 هزار خانواده خسارت وارد شده است.

به گفته این وزارتخانه، روند خدمات‌رسانی به این خانواده‌ها آغاز شده است، اما نزدیک به هزار خانواده در ولایت پروان که مکان اصلی سیلاب اخیر است، به شدت به کمک‌های فوری نیاز دارند.

براساس این گزارش، در سیل اخیر افغانستان ولایت‌های پروان، کاپیسا، میدان وردک، ننگرهار، پنجشیر و شهرستان سروبی کابل متحمل تلفات خسارات فراوان شدند.

«احمد تمیم عظیمی» سخنگوی وزارت امور رسید‌گی به حوادث غیرمترقبه در این باره گفت: «نزدیک به سه‌‎هزار خانواده در چهارده ولایت متضرر شده‌اند. از این میان پانصد خانواده مربوط به چاریکار مرکز ولایت پروان است و در پروان، یک‌هزار خانواده به کمک‌های فوری نیاز دارند.»

وزارت امور رسیدگی به حوادث غیرمترقبه اعلام کرده است کمک رسانی به آسیب دیدگان این منطقه آغاز شده و دولت تلاش دارد تا با اعزام نیروهای بیشتر به این مناطق روند امداد رسانی را تسریع کند. 

براثر جاری شدن سیل اخیر در افغانستان 150 نفر کشته و بیش از 250 تن زخمی شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 9 شهریور 1399 - 10:50:24

دسته بندی :