صالحی : ملاحظات اصولی ایران در بیانیه مشترک با آژانس در نظر گرفته شد

پنج شنبه 6 شهریور 1399 - 10:5:46
صالحی : ملاحظات اصولی ایران در بیانیه مشترک با آژانس در نظر گرفته شد

تهران - الکوثر : رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به بیانیه مشترک جمهوری اسلامی و ‌آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ملاحظات اصولی ایران در این بیانیه مشترک در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز چهارشنبه در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات ایرانی، بیانیه مشترکی صادر کردند.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه تهران فراتر از تعهداتش، قطعاً خواسته‌ای را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: ایران درخواست‌های آژانس را بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط خود آژانس و نه بر اساس اطلاعات واهی و ادعایی، مدنظر قرار می‌دهد. 

صالحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت و هیچ گاه خلاف منافع ملی و حاکمیت ملی خود عمل نمی‌کند، افزود: از زمانی که ایران عضو آژانس و پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) شد تا امروز، به همه تعهداتش عمل کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه آژانس یک ارگان سیاسی نیست، یادآور شد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک مرکز و ارگانی است که باید مطالب فنی را در بستر حقوقی بررسی کند.

در بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است: ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین تاکید شد: براساس تجزیه و تحلیل اطلاعاتِ در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی، این نهاد هیچ سؤال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌اند، ندارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 6 شهریور 1399 - 9:29:1