جهاد اسلامی فلسطین: حاکمان مستبد عربی برای منافع خود تسلیم دشمن صهیونیستی شدند

چهار شنبه 29 مرداد 1399 - 11:58:5
جهاد اسلامی فلسطین: حاکمان مستبد عربی برای منافع خود تسلیم دشمن صهیونیستی شدند

تهران- الکوثر: یکی از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با تسلیم کردن حاکمان مستبد عربی آنها را دنباله رو خود برای ایجاد نظام منطقه‌ای علیه ایران کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد الهندی» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی می‌گوید کشورهای عربی هیچ ارزشی برای مسئله فلسطین قائل نبوده و به خاطر منافعشان تسلیم اسرائیل شده‌اند.

الهندی در گفت‌وگو با شبکه المیادین در واکنش به سازش مجانی امارات با رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: « امارات عربی متحده اصلا نگران مسئله فلسطین نیست و کشورهای عربی رسما در برابر دشمن اسرائیلی تسلیم شده‌اند».

این مقام جهاد اسلامی فلسطین گفت: «کشورهای عربی بدون اینکه هیچ ارزشی برای مسئله فلسطین قائل باشند به دنبال منافع خودشان هستند و میان حاکمان مستبد عربی و اسرائیل یک ائتلاف نظامی، امنیتی و سیاسی وجود دارد».

او با بیان اینکه توافق اسلو عملا پایان یافته است و اسرائیل نمی‌تواند حداقل حقوق فلسطینیان را به آنها بدهد، گفت: «در شرایطی که راهکار خیالی دو دولتی به جایی نرسید، ما می‌خواهیم یک فرایند جدید برای حل مناقشه فلسطین ایجاد شود».

الهندی ادامه داد: «کشورهای عربی در همپیمانی با اسرائیل با یکدیگر در رقابتند تا یک ائتلاف منطقه‌ای علیه امت عربی ایجاد شود».

او بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش به منظور بازگرداندن انسجام فلسطین را خواستار شد و گفت که فلسطینی‌ها با هر گونه امتیازدهی به اسرائیل مخالفند، اگرچه در برخی سیاست‌ها با هم اختلاف نظرهایی داشته باشند.

مسئول اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: «تل آویو با کشورهایی که به دنبال سازش هستند به شکل برابر برخورد نمی‌کند؛ بلکه می‌خواهد آنها را دنباله رو خود کند. تل آویو نیازی به  متحد در منطقه ندارد؛ بلکه به کسانی نیاز دارد که برای این رژیم کار کند».

او در پایان همچنین گفت که یک نظام منطقه‌ای تحت رهبری اسرائیل علیه ایران به وجود آمده است.

امارات و رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته گذشته بر سر عادی‌سازی روابط و همکاری مشترک بین دو طرف به توافق رسیدند. ابوظبی مدعی شد که با این توافق موفق شده است، طرح اشغالی الحاق کرانه باختری به قلمرو این رژیم را «متوقف کند»؛ ادعایی که رسما از سوی مقامات صهیونیستی از جمله نتانیاهو رد شد و تأکید کردند که اشغال کرانه باختری به «تعویق افتاده است».

طرح اشغالی الحاق کرانه باختری طی ماه‌های گذشته اعلام شده و ناظران آن را بخشی از طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» می‌دانند که به دنبال سلب حق ایجاد کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی و بازگشت فلسطینی‌های آواره به خانه‌های خود است.


چهار شنبه 29 مرداد 1399 - 8:38:18