هشدار جنبش نُجَباء .. سکوت در قبال تجاوز ترکیه، نقشه عراق را تغییر می‌دهد

دو شنبه 27 مرداد 1399 - 17:49:20
هشدار جنبش نُجَباء .. سکوت در قبال تجاوز ترکیه، نقشه عراق را تغییر می‌دهد

تهران - الکوثر : جنبش نُجَباء طی بیانیه شدیداللحنی با انتقاد از سکوت دولت و نهادهای رسمی عراق، همچنین انفعال نیروهای نظامی اقلیم کردستان در قبال تجاوز ارتش ترکیه، هشدار داد که ادامه روند فعلی به اشغال دائمی بخشی از کشور خواهد انجامید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌ای خطاب به عموم ملت عراق، تجاوز ارتش ترکیه به خاک این کشور را به‌شدت محکوم کرد.
 در این بیانیه با تأکید بر اینکه عراق در پیچ تاریخی مهمی قرار دارد، سکوت دولت و نهادهای رسمی در قبال اشغال مساحت بزرگی از کشور، تخریب منازل و کوچ دادن اهالی توسط ارتش متجاوز ترکیه، شدیدا تقبیح شده است.
 نجَباء خاطرنشان ساخته است: نيروهای نظامی اقليم كردستان (موسوم به پیشمرگه) كه مسؤولیت دفاع از آن مناطق را برعهده دارند، در مقابل تجاوز و غارتگری ارتش ترکیه فقط تماشاچی هستند؛ درحالی که رفتارشان با قوای عراقی (نيروهای دولت فدرال) کاملا متفاوت است! 
 در ادامه بیانیه هشدار داده شده که سكوت در برابر تجاوزهای اخیر ممكن است به اشغال دائمی بخشي از سرزمين عراق و الحاق آن به تركيه منجر شود كه عواقب وخيمی در پی خواهد داشت و نقشه کشور را تغییر خواهد داد. 
 مقاومت اسلامی نُجَباء در پایان به ملت و حاکمیت عراق توصیه کرده است که برای دفاع از حریم و تمامیت ارضی کشور، تمام شيوه‌های ديپلماتيك، بين‌المللی، مردمی، نظامی و اقتصادی را به‌كار بگیرند و یکی از مهم‌ترين راهكارها، از بين بردن بهانه‌های دشمن می‌باشد.
 گفتنی است ارتش ترکیه بخش‌هایی از مناطق مرزی با اقلیم کردستان را تصرف و علت این پیشروی را مقابله با گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلب کُرد اعلام کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 27 مرداد 1399 - 17:29:58

دسته بندی :